Tot ce trebuie să știi despre normele de curățenie și igienă în industria hotelieră

Normele de curățenie și igienă în industria hotelieră trebuie să fie unele de înaltă calitate. Indiferent de clasificarea unităților de cazare în regim hotelier, curățenia reprezintă principalul criteriu pe care clienții îl urmăresc atunci când aleg un anumit hotel. În prezent este foarte ușor de urmărit calitatea serviciilor unei anumite unități de cazare prin diferite forumuri sau site-uri specializate.

Totuși pe lângă normele de curățenie stabilite clar prin ordinea interioară a organizării din hoteluri, clienții apreciază și anumite facilități suplimentare în materie de curățenie. Unele exemple pot fi dispensere hartie din băi pentru ștergerea mâinilor în locul prosoapelor sau termostat de căldură amplasat în cameră.

Ce produse de curățenie se folosesc?

Pentru menținerea curățeniei și a igienei sunt folosite diferite tipuri de soluții și echipamente profesionale:

  • Cărucior de menaj. Este foarte utilizat de personalul hotelier pentru a căra diferite soluții, lenjerii de cameră, lavetele și resturile menajere ridicate din camere.

  • Un echipament cheie este aspirator profesional care poate fi folosit la curățarea covoarelor, tapițeriilor sau chiar a zonelor cu gresie din băi sau de la recepție.

  • Soluții speciale de curâțare și dezinfectare. Acestea pot fi detergenți pentru covoare, mochete, mobilă, geamuri.Sau chiar profesionale pentru desfundarea țevilor. Deasemenea se folosesc o gamă foarte largă de dezinfectanți pentru ștergerea suprafețelor, dar și pentru dezinfectarea mâinilor amplasate în diferite zone ale hotelului.

Care sunt zonele în care se efectuează curățenia?

Curățenia în hoteluri trebuie sa fie exemplară, astfel că sunt folosite o mulțime de produse și echipamente pentru realizarea acestor operațiuni. Odată cu predarea clientului a camerei, începe un proces de curățare foarte bine pus la punct prin norme stabilite clar.

Zonele în care se face regulat curățenie sunt:

  • La recepție, pe coridoare și pe holuri. Fiind printre cele mai frecvent folosite de către personalul hotelier și persoanele cazate, zilnic trebuie curățate ușile, pardoseala, scaunele, aparatura electrică și biroul recepției.

  • În zona de servit masa. Curățenia în restaurant și zona unde se prepară mâncarea trebuie să se facă înainte de servirea mesei, zilnic, folosindu-se produse și dezinfectanți pentru suprafețe ca piese de mobilier, pereți, tavan, obiecte de decor și produse horeca.

  • În piscină, sală de sport și saună. Datorită folosirii la comun a acestor spații este nevoie de o atenție sporită pentru menținerea curățeniei. Astfel că apa din piscină trebuie tratată cu substanțe și schimbată periodic, iar aparatele din sala de sport trebuie dezinfectate zilnic.

  • Lifturile sunt de asemenea curățate mai ales că sunt spații înguste, iar persoanele care le folosesc pot dezvolta complicații. Acestea sunt dezinfectate zilnic prin ștergerea lor cu soluții speciale.