Marketing verde: ce este, pentru ce este si exemple

Unul dintre conceptele care a capatat cea mai mare putere la nivelul strategiilor de marketing in ultimele decenii este asa-numitul marketing verde, termen care este cunoscut si sub alte denumiri precum marketing ecologic sau marketing sustenabil. 

Dar, stiti in ce consta marketingul verde? Vrei sa stii de ce a devenit un instrument puternic de promovare a marcilor si companiilor? Ati dori sa cunoasteti beneficiile pe care le ofera?

Daca esti interesat sa descoperi raspunsurile la toate aceste intrebari, te invitam sa citesti acest articol pentru a descoperi ce este green marketing si cum se aplica practic in lumea reala.

Marketing verde: ce este si cum functioneaza

Ce este marketingul verde

Marketingul ecologic este practica de a promova produse sau servicii pe baza beneficiilor de mediu pe care le ofera. In acest sens, respectivele produse sau servicii pot fi ecologice prin ele insele sau concepute in asa fel incat sa respecte mediul inconjurator.

Companiile care practica marketingul ecologic cauta sa-si evidentieze angajamentul de mediu prin publicitate ecologica care se concentreaza pe promovarea produselor care au una sau mai multe dintre urmatoarele caracteristici:

  • Realizat intr-un mod durabil.
  • Nu contin materiale toxice.
  • Fabricat din materiale reciclabile.
  • Produs din materiale regenerabile.
  • Nu folosesc ambalaje excesive.
  • Proiectat pentru a fi reparabil si utilizat din nou.

In plus fata de cele de mai sus, marketingul ecologic este un proces tipic al acelor companii care se angajeaza serios in dezvoltarea durabila si responsabilitatea sociala corporativa.

Cum functioneaza marketingul verde

Marketingul ecologic al unei companii incepe atunci cand aceasta incepe sa implementeze un model de afaceri durabil. Cand se intampla acest lucru, este esential ca compania sa fie cat mai onesta, transparenta si autentica, altfel ar putea ajunge sa-si strice imaginea.

Odata ce companiile decid sa implementeze un model de afaceri durabil, ele folosesc publicitatea ecologica in patru moduri de baza:

  • Pentru a evidentia materialele care sunt utilizate in produsele dvs.
  • Sa evidentieze procesele prin care sunt realizate aceste produse.
  • Pentru a evidentia caracteristicile produselor in sine.
  • Pentru a evidentia ambalarea si transportul unor astfel de produse.

Pe baza celor de mai sus, marketingul ecologic al unei companii poate evidentia modul in care produsele sale sunt fabricate din materiale regenerabile, un tip de design orientat spre reciclare, caracteristicile ambalajelor biodegradabile sau o combinatie a tuturor celor de mai sus.

Dar, merita sa facem acest efort in ceea ce priveste marketingul ecologic? Merita sa dezvolti un angajament de mediu la nivel de afaceri? Este posibil sa fii sustenabil si profitabil in acelasi timp? 

5 avantaje ale marketingului verde

Acum ca stim ce este marketingul verde si cum functioneaza, este timpul sa raspundem la intrebarile pe care le-am lasat deschise la sfarsitul sectiunii anterioare. Pentru aceasta, am dori sa evidentiem avantajele pe care marketingul durabil le ofera companiilor.

1. Raspundeti la nevoile pietei

Marketingul verde a luat nastere ca un raspuns natural la cerintele consumatorului modern. De fapt, o mare parte a consumatorilor de azi doresc doar sa consume produse responsabile cu mediul inconjurator. 

Daca oferta dumneavoastra este capabila sa raspunda asteptarilor consumatorului modern, veti avea un avantaj competitiv puternic fata de alte companii care nu au planuri de a deveni o companie ecologica.

2. Consolideaza-ti strategia de brand

Cand folositi publicitatea ecologica pentru a le spune clientilor ca produsele dumneavoastra sunt dedicate mediului, va intariti strategia de brand cu un mesaj care se concentreaza pe una dintre valorile cele mai apreciate de consumatorii de astazi.

Daca reusesti sa incorporezi aceasta valoare in produsele tale, generand o legatura fireasca intre cele doua, clientii tai vor percepe o mare valoare in brandul tau care te va ajuta sa consolidezi mai multe vanzari si sa ai o afacere profitabila.

3. Imbunatatiti imaginea corporativa a afacerii dvs

Paralel cu cele de mai sus, daca imaginea pe care utilizatorii o dezvolta cu privire la compania ta corespunde unei organizatii responsabila si angajata fata de mediu, iti va fi destul de usor sa-ti consolidezi o imagine corporativa buna a afacerii tale. 

De fapt, atunci cand o companie foloseste marketingul verde pentru a promova produse care ajuta mediul inconjurator, opteaza pentru o valoare care merge mana in mana cu alte valori precum transparenta si etica in afaceri, care sunt cheie atunci cand vine vorba de a construi. o imagine buna cu consumatorul. 

4. Contribuie la finantele tale

Multe companii cred ca o investitie in marketing durabil implica costuri prea mari. Desi acest lucru poate fi adevarat in ceea ce priveste costurile pe termen scurt, beneficiile pe termen lung compenseaza mai mult decat investitia initiala, mai ales daca aceasta ajunge sa-ti consolideze brandul si imaginea corporativa a companiei tale.

Pe de alta parte, o companie angajata ecologic are o marja larga de a percepe taxe suplimentare pentru produsele sale, deoarece multi utilizatori sunt dispusi sa plateasca mai multi bani pentru produsele care isi indeplinesc angajamentele de mediu. Toate acestea influenteaza pozitiv marja de profit a companiei.

5. Motivati-va angajatii

Diverse studii au concluzionat concludent ca angajatii care lucreaza pentru companiile angajati fata de mediu si responsabilitatea sociala au o motivatie mult mai mare decat cea a altor companii.

Daca angajatii tai participa activ la campaniile tale de marketing ecologic, acestia vor avea ocazia sa-si consolideze propriile valori si pe cele ale companiei, ceea ce ii va face nu numai mai motivati, ci si mai fericiti si mai productivi.

Dupa cum puteti vedea, sunt multe si foarte mari avantaje pe care marketingul verde le ofera companiilor. Din acest motiv, asumarea filozofiei de afaceri a unei companii ecologice este o alternativa care poate da roade mari din punct de vedere al imaginii si profitabilitatii pentru orice tip de afacere.

Exemple de marketing verde

Pentru a finaliza acest articol, am dori sa va impartasim cateva exemple de marketing ecologic care speram ca vor servi la consolidarea a tot ceea ce am spus inainte.

Wild Coffee – Angajamentul fata de sustenabilitate

Publicitatea ecologica a acestei companii din Valencia care produce si distribuie cafea se bazeaza in mare masura pe certificarile care insotesc produsele sale, asa cum se vede in imaginea de mai sus.

De fapt, certificarea Rainforest Alliance demonstreaza angajamentul Cafe Silvestre fata de agricultura durabila, care este una dintre tendintele cele mai utilizate de toate acele companii care depind de aprovizionarea cu materii prime pentru produsele lor.

Zalando – Produse pentru clientii angajati fata de mediu

Acest popular magazin online de imbracaminte foloseste marketingul ecologic ecologic destul de direct pentru a-si promova articolele. In exemplul imaginii, putem observa cum iese in evidenta materialul pantofului si impactul pozitiv pe care acest articol il are asupra mediului.

Este de remarcat faptul ca in acest caz nu numai Zalando este cel care beneficiaza de aceasta strategie de marketing verde, ci si producatorul direct al articolului care in acest caz este Adidas. 

Coca Cola – Un angajament pentru reciclare

Daca exista o companie care se caracterizeaza prin eficacitatea si impactul publicitatii sale, acea companie este Coca Cola. Intr-adevar, Coca Cola si-a dorit sa profite de toate beneficiile oferite de publicitatea ecologica a unui produs.

In imaginea de mai sus putem vedea o imagine a videoclipului pe care Coca Cola l-a folosit in cadrul campaniei sale „O lume fara deseuri” prin care aceasta companie a cautat sa transmita un mesaj axat pe importanta reciclarii si a eliminarii deseurilor din mediu. .ambient.

Arquivet – Solutii biodegradabile pentru animale de companie

Arquivet s-a impus ca un brand ecologic in lumea produselor pentru animale de companie. In imaginea de mai sus putem vedea unul dintre nisipurile sale de hartie reciclata biodegradabila care se prezinta ca un produs ideal pentru protectia mediului.

H&M – Promovarea practicilor durabile

Cand vine vorba de a vinde haine in mod responsabil, vanzarea de imbracaminte uzata este cu siguranta una dintre cele mai bune optiuni. Cu toate acestea, multe magazine de imbracaminte fac tot mai mult efort pentru a-si promova marcile prin publicitate ecologica.

Una dintre aceste marci este H&M. Pe langa faptul ca accentueaza continuu utilizarea bumbacului organic in articolele sale de imbracaminte, H&M a devenit faimos pentru modul inovator in care a lansat diferite initiative de mediu. 

Printre astfel de initiative, merita evidentiata campania „Conscious Points” prin care H&M recompenseaza utilizatorii care desfasoara actiuni durabile precum mersul la cumparaturi cu propriile genti sau reciclarea hainelor prin programul de reciclare al companiei. 

Apple – Carbon neutru in 2030

Am dori sa inchidem aceasta lista de exemple de marketing verde ne referim la cel mai prestigios brand din lume nu doar din punct de vedere comercial, ci si din punct de vedere al mediului.

De fapt, acest gigant tehnologic si-a stabilit obiectivul de a face toate produsele sale neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon pana in 2030, de la proiectare si productie pana la transport, utilizare si reciclare. Este un plan ambitios care, totusi, intareste si mai mult imaginea corporativa a Apple.