Backlink-urile se numara printre termenii cei mai des utilizati in optimizarea motoarelor de cautare. Stabilirea de backlink-uri cu site-uri de renume si autorizate joaca un rol important in algoritmul Google. Ele pot fi factorul decisiv daca un site web creste sau scade in rezultatele cautarii Google.
Backlink-urile sunt uneori denumite link-uri de intrare, link-uri de intrare sau link-uri unidirectionale. Aceste link-uri se pot face clic si va permit sa treceti de la un site web la pagina altuia. Google si alte motoare de cautare mari cred ca backlink-urile influenteaza puternic calitatea si cantitatea site-ului dvs. Paginile cu backlink-uri au mai multe sanse sa obtina clasamente bune in motoarele de cautare organice, deoarece sunt pline cu mai multe informatii care ofera paginilor lor web si site-urilor web un trafic bun.
In continuare, vom explora modurile in care poti obtine linkuri de calitate pentru site-ul tau, un aspect vital al strategiei tale de SEO. Pe Fluier.ro – agentie de link building SEO gasesti informatii utile care sa-ti faciliteze accesul la informatii relevante legate de publicarea de advertoriale.
Ce sunt backlink-urile?
Backlink-urile sunt considerate voturi pentru site-ul dvs. in comparatie cu alte site-uri web. Multe voturi le spun motoarelor de cautare ca acest continut merita citit, credibil si util.
Drept urmare, cu cat aveti mai multe voturi, cu atat site-ul dvs. se va clasa mai sus in Google, Bing, Yahoo si alte motoare de cautare. Introducerea backlink-urilor in algoritmul unui motor de cautare este un concept vechi. Algoritmul Google original numit PageRank a fost fondat folosind backlink-uri. Cu toate acestea, Google a facut mai multe modificari in algoritmul sau mai tarziu. Backlink-urile inca infloresc pentru a continua sa fie un factor cheie de clasare. Backlink-urile sunt inca considerate unul dintre cei mai necesari trei factori de clasare ai motoarelor de cautare ai Google, alaturi de „continut” si „rankbrain”.
Backlink-urile nu sunt toate create egale. Backlink-urile de calitate sunt administrate pentru a pune un rang mai inalt in SERP-uri. Un singur backlink de calitate superioara poate depasi 100 de backlink-uri de calitate scazuta. Dupa cum se dovedeste, aceleasi caracteristici sunt prezentate de backlink-urile de inalta calitate.
Urmareste acest videoclip pentru a intelege importanta backlink-urilor si cum sa le construiesti
De ce sunt importante backlink-urile?
Acum ca stiti raspunsul la intrebarea – Ce sunt backlink-urile? Este crucial sa intelegeti de ce sunt importante inainte de a le incorpora in strategia dvs. de optimizare.
Backlink-urile servesc drept voturi valoroase de la alte site-uri web care spun motoarele de cautare ca continutul tau este credibil si util. Deci, cu cat este mai mare numarul acestor „voturi” pe care le gestionati, cu atat site-ul dvs. se va clasa mai bine in Google si in alte motoare de cautare.
Conceptul de utilizare a link-urilor nu este nou. A fost acolo de la intemeierea algoritmului original al Google, PageRank. In ciuda cativa ani si a nenumaratelor modificari aduse algoritmului in acei ani, backlink-urile continua sa-si pastreze importanta ca semnal important de clasare.
Google confirma, de asemenea, ca backlink-urile se numara printre cei mai importanti trei factori de clasare in motoarele de cautare.
Este un semnal pentru Google ca alte companii garanteaza pentru continutul dvs. Atunci cand mai multe site-uri web leaga la un anumit site web/pagina web, motoarele de cautare ajung sa stie ca pagina/site-ul merita sa fie conectat si sa apara pe un SERP. Prin urmare, castigarea de backlink-uri poate avea un impact pozitiv asupra clasamentului site-ului dvs. sau a vizibilitatii cautarii.
Ce sunt backlink-urile Dofollow?
Un link care muta autoritatea sau „link juice” de la o pagina web la o alta pagina web este cunoscut sub numele de backlink dofollow. Le spune motoarelor de cautare sa urmeze linkul si sa il considere drept un vot de incredere pentru site-ul web legat. Backlink-urile Dofollow sunt cel mai valoros tip de backlink in SEO, deoarece contribuie la autoritatea domeniului unui site web si cresc clasamentul in motoarele de cautare.
Ce sunt backlink-urile Nofollow?
Un backlink nofollow este un link care nu transmite niciun suc de link sau autoritate de la un site la altul. Atributul nofollow le spune motoarele de cautare sa nu urmeze linkul sau sa il considere drept un vot de incredere pentru site-ul web legat. Link-urile Nofollow au fost create initial pentru a combate spam-ul si link-urile de calitate scazuta. Desi link-urile nofollow nu contribuie direct la SEO a unui site web, ele pot totusi genera trafic si creste vizibilitatea.
9 cele mai bune tipuri de backlink
In functie de site-uri web, exista opt tipuri diferite de backlink cu diferite niveluri de importanta. Aceste opt backlink-uri va ajuta sa va faceti planuri de construire a link-urilor pentru achizitionarea de link-uri de top care va vor beneficia SEO.
1. Backlink-uri editoriale
Descrierile editoriale care contin un link catre site-ul dvs. si incorporate in materiale relevante, de inalta calitate, sunt backlink-ul perfect.
Ca regula generala, backlink-urile editoriale se formeaza atunci cand continutul dvs. (cum ar fi un articol sau o infografica) este mentionat ca sursa a anumitor informatii, este citat un reprezentant al companiei sau cand site-ul dvs. este prezentat intr-o lista de link-uri pe un anumit subiect.
Pentru a obtine backlink-uri editoriale, generati continut vesnic care sa va stabileasca pozitia de lider de gandire, stabilindu-va site-ul si marca ca destinatie de destinatie pentru interviuri si expertiza in industrie. Creati continut usor de partajat si captivant, care are potentialul de a deveni viral.
Utilizati instrumente SEO capabile sa identifice cuvintele cheie si subiectele fierbinti pe care rivalii le-au stapanit, dar site-ul dvs. inca nu le abordeaza.
2. Backlink-uri de la Blogging pentru invitati
Cand trimiteti articole pentru invitati catre site-uri web consacrate, atasarea unui hyperlink editorial la site-ul dvs. este adesea viabila. Diseminarea blogurilor pentru invitati ar trebui sa fie o parte importanta a aproape oricarui plan SEO. Ar trebui sa incercati sa gasiti site-uri de inalta calitate pentru aceste oportunitati.
3. Backlink-uri in profilurile de afaceri
Cand configurati profiluri digitale pentru afacerea dvs. pe site-uri web cu listari de afaceri, retele sociale, directoare din industrie si site-uri de recenzii, aveti aproape intotdeauna optiunea de a va conecta la site-ul dvs. (sau cateva). Motoarele de cautare vad aceste intrari ca o dovada ca un site exista de mult timp.
4. Backlink-uri de la webinarii
Webinarii (si inregistrarile acestora) ofera informatii utile pentru site-uri catre care sa se leaga. Site-urile web pun adesea webinarii pe paginile lor pentru a trimite catre compania dvs. si pentru a mentiona ce face compania dvs. Puteti obtine aceste backlink-uri folosind strategii similare cu cele utilizate pentru promovarea blogului. Seminarul dvs. web poate fi o resursa pentru site-urile web pe care va concentrati pentru blogging-ul invitatilor.
5. Backlinkuri cu instrumente gratuite
Renuntarea la un instrument grozav gratuit este o alta modalitate eficienta de a castiga atat atentia, cat si backlink-urile, care au o influenta semnificativa si pe termen lung asupra SEO. Aceasta ar putea include realizarea unui articol simplu, dar util, cum ar fi un calculator de cost care ar fi util oamenilor din afacerea dvs. sau oferirea unei versiuni gratuite a unei aplicatii comerciale. Pentru a genera backlink-uri, comercializati instrumentul cu site-uri care au un numar de cititori similar cu al dvs. (utilizati instrumente SEO pentru a le gasi) si site-urile pe care oaspetii dvs. scriu tinte.
6. Confirmare Backlink-uri
Cand o companie face un cadou, are un reprezentant sa vorbeasca la un eveniment din industrie sau sustine, etc., site-urile afiseaza frecvent multumiri. Puteti determina sursa backlink-urilor rivalului si va puteti ajuta sa faceti o strategie pentru a obtine recunoasterea site-ului dvs. folosind aceste backlink-uri de recunoastere.
7. Link-uri pentru postarea invitatilor
Daca un site care accepta guest blogging nu permite backlink-uri in interiorul articolului, aproape intotdeauna le va permite in sectiunea bio a autorului. Nu conteaza ca aceste backlink-uri nu sunt legate de continut editorial. Ele afecteaza in continuare SEO, deoarece oaspetii deseori realizeaza backlink pe site-uri cu mai multa audienta. Ei stiu unde merg alti oameni pentru a citi bloguri si articole si pentru a gasi retete.
8. Insigna Backlink-uri
Crearea unei insigne care sa fie acordata altor companii ca recunoastere pentru pozitia sau performanta lor intr-un fel este o abordare geniala pentru crearea de backlink si ar trebui luata in considerare. Ori de cate ori astfel de site-uri afiseaza cu mandrie emblema pe site-urile lor web, veti primi un link inapoi catre site-ul dvs. Inca o data, veti dori sa utilizati instrumente SEO pentru a identifica site-uri web cu audiente comparabile cu ale dvs. pentru a identifica potentiale tinte pentru programul dvs. de insigne.
9. Comenteaza backlink-uri
Cand comentati un articol de blog, aveti permisiunea de a furniza un link inapoi catre site-ul dvs. web. Spammerii exploateaza frecvent acest lucru, care poate fi folosit pentru a stabili linkuri proaste. Cu toate acestea, daca oamenii lasa comentarii autentice la articole de blog de inalta calitate, partajarea linkurilor va poate ajuta sa cresteti traficul catre site-ul dvs. si sa cresteti gradul de constientizare a marcii dvs.
Link-urile sponsorizate sau platite sunt link-uri care sunt platite de proprietarul site-ului sau de agentul de publicitate. Aceste link-uri ar trebui sa includa atributul rel=“sponsorizat” pentru a indica motoarele de cautare ca sunt link-uri platite. In timp ce linkurile platite pot ajuta la imbunatatirea SEO a unui site web, Google si alte motoare de cautare solicita ca acestea sa fie dezvaluite si identificate ca sponsorizate sau platite.
Daca sunteti interesat sa va imbunatatiti in continuare abilitatile de marketing digital, va recomandam sa verificati programul de masterat de specialitate in marketing digital al Simplilearn. Acest program va poate ajuta sa va perfectionati abilitatile de marketing potrivite si sa va pregatiti pentru munca in cel mai scurt timp. Incepe sa inveti astazi!