Doar sa stii ce este SEO nu este suficient pentru a profita de aceasta tehnica in pozitionarea magazinului tau. Este necesar sa ai strategii pentru a-ti imbunatati pozitionarea web in motoarele de cautare precum Google. Si pentru ca acele strategii sa functioneze, trebuie sa tii cont de anumite metrici si caracteristici specifice. Unele dintre ele vor fi sub controlul dvs. indiferent daca aveti un site web creat de dvs. sau daca utilizati o platforma terta parte.
Cu toate acestea, alte strategii necesita controlul caracteristicilor tehnice ale site-ului dvs. web. Aici intervine SEO, iar daca stii sa folosesti tehnicile si strategiile care il compun, te va ajuta sa cresti traficul web catre magazinul tau online.
Sa facem o scurta plimbare prin elementele de baza pentru a intelege pe deplin ce este SEO si cateva strategii de pozitionare SEO.
Ce este SEO si pentru ce este?
SEO este acronimul pentru Search Engine Optimization sau Search Engine Optimization in spaniola.
Practic, scopul SEO este de a obtine o pozitie buna atunci cand cineva introduce cuvinte cheie intr-un motor de cautare, cum ar fi Google sau Bing. Pentru a realiza acest lucru, SEO ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine tema generala a unui site web.
Cu toate acestea, motoarele de cautare iau in considerare mult mai mult decat simple cuvinte cheie pentru a stabili clasamentul sau relevanta unui site web, asa ca SEO corect are ca scop si imbunatatirea experientei utilizatorului unui site, precum si credibilitatea acestuia, pentru a valida si a creste valoarea acestuia pentru cautare. motoare.
Acest lucru face ca SEO sa fie unul dintre cele mai dinamice domenii din lumea digitala, ceea ce aduce propria sa dificultate.
O provocare cheie pentru administratorii de site-uri web este sa fie constienti de factorii care sunt relevanti pentru obtinerea unui clasament bun in cautarea unui utilizator atunci cand folosesc anumite cuvinte cheie.
Pentru aceasta, este important sa stiti care sunt valorile si indicatorii cheie pentru a mentine SEO la niveluri optime. In blogul nostru avem deja un ghid SEO detaliat pentru incepatori, pentru a va ajuta sa incepeti in SEO. Dar ramaneti pe acest articol pentru a afla despre alte concepte interesante.
Ce este autoritatea in domeniu si de ce este importanta?
Domain Authority este o metrica de la 1 la 100 dezvoltata de compania Moz si este conceputa pentru a ajuta la prezicerea clasamentului pe care il va avea un site web in paginile cu rezultate ale motorului de cautare.
Cu cat scorul dvs. DA este mai mare, cu atat este mai probabil sa va clasati bine intr-o cautare de cuvinte cheie. DA se calculeaza prin evaluarea mai multor factori, inclusiv numarul de alte pagini care indica un site web.
Conform unui grafic de pe site-ul SEO Siren, componentele care compun scorul DA sunt:
- Calitatea si diversitatea link-urilor care directioneaza catre pagina
- Numarul de linkuri care indica catre pagina
- Mentiuni in retelele de socializare
- Varsta numelui de domeniu
- Volumul cautarilor de marca
Dupa cum puteti vedea, acestia sunt factori care vorbesc despre sanatatea si credibilitatea unui site web.
Desi Google a mentionat ca nu foloseste DA pentru a determina pozitia in rezultatele cautarii, luarea in considerare a acestei metrici si urmarirea unui scor mare iti va permite, de asemenea, sa ai scoruri bune si experiente in alte elemente care pot beneficia de modul in care navigheaza utilizatorii. pentru site-ul dvs. si, prin urmare, importanta paginii dvs.
Exista mai multe instrumente SEO pe care le folosesc expertii pe care le puteti folosi pentru a afla DA unei pagini, inclusiv Bara de instrumente Moz pentru Google Chrome.
Deci, pot creste DA pentru a imbunatati SEO-ul paginii mele?
Desi, potrivit lui Moz, este dificil sa influentezi direct DA, incercarea de a face acest lucru va avea ca rezultat un SEO mai bun. Si asta, la randul sau, in timp va avea ca rezultat o crestere a DA pentru site-ul in cauza.
Site-ul lui Moz o spune tare si clar:
„Cea mai buna modalitate de a influenta valorile Autoritatii de domeniu este imbunatatirea SEO generala.”
Acum ca stiti ce este SEO si ce este DA, sa ne uitam la cateva practici pentru a va imbunatati SEO si DA.
Cu toate acestea, este important sa intelegeti ca aceste stagii sunt pe termen lung si vor dura timp pentru a lucra. Nu puteti face doar cateva modificari si faceti AD sa creasca dramatic. Dar, o serie de practici bine intentionate, strategice si constante pot fi de mare ajutor.
Dupa cum se spune, „incet, dar sigur castigi cursa”… si acelasi lucru poate fi aplicat atunci cand vine vorba de SEO.
Faceti un audit SEO pentru a vedea ce trebuie sa imbunatatiti
Primul lucru pe care trebuie sa-l faceti pentru a va imbunatati DA este sa efectuati un audit SEO al paginii dvs. In acest fel, vei sti unde faci lucrurile bine si unde trebuie sa te imbunatatesti. Din fericire, puteti face gratuit un audit SEO extins al site-ului dvs.
Site-ul SEO Site Checkup ofera un instrument gratuit pentru a audita starea SEO a oricarei pagini.
Raportul sau este foarte complet si usor de inteles, deoarece mentioneaza factorii pe care ii aprobati, cei pe care ii dezaprobati si cei in care sunteti in pericol.
In plus, va ofera sfaturi pentru a imbunatati elementele in care site-ul dvs. a esuat.
Creati continut de calitate care sa atraga oamenii pe site-ul dvs
Printre strategiile de pozitionare web, atragerea traficului organic este una dintre cele mai importante.
Motivul este ca traficul organic va veni de la persoane care au cautat cuvinte cheie relevante pentru site-ul dvs., dar obtinerea acestuia necesita timp.
Una dintre cele mai bune modalitati de a obtine trafic organic sustenabil este continutul de buna calitate. Odata ce aveti continut relevant pe site-ul dvs., este important ca alte site-uri si DA de inalta calitate sa trimita la continutul dvs., astfel incat si DA dvs. sa creasca in timp datorita acelor link-uri. Cel mai bun mod de a obtine link-uri de inalta calitate este de a crea o strategie de continut care sa genereze cu adevarat trafic.
Indiferent ce nisa este site-ul dvs., trebuie sa gasiti o modalitate de a crea continut captivant. De exemplu, poti crea un site web informativ (sau un blog) dedicat companiei tale sau magazinului tau online cu tot continutul pe care il creezi. Mai devreme sau mai tarziu, daca aveti continut util pentru utilizatori, alte site-uri, de dragul crearii propriului continut captivant, vor face linkuri catre pagina dvs. Si aceasta crestere a legaturilor organice catre continutul tau va creste, in timp, si DA.
Cum sa creez continut captivant pentru magazinul meu dropshipping
Daca aveti un magazin care face dropshipping, trebuie sa vindeti produse unice si atractive. Dar produsele nu sunt suficiente, trebuie sa ai si descrieri clare, precise si sa evidentieze beneficiile produselor tale.
Aceste descrieri de produse ar trebui sa fie insotite de exemple si scenarii de utilizare din viata reala, cu care sa se relationeze clientii potentiali. Daca adaugi la asta fotografii bine facute ale produselor tale, vei avea un trio perfect pentru continutul magazinului tau.
Ceea ce trebuie sa faci este sa adaugi in descrieri, intr-un mod natural, cuvintele cheie pe care le-ai identificat pe care piata ta tinta le-ar folosi pentru a cauta produsele tale.
Acum ca intelegi importanta continutului in strategia ta SEO, este timpul sa-l distribui si sa obtii acele link-uri.
Tehnicile si strategiile care va vor ajuta sa obtineti link-uri pot fi impartite in SEO Off Page si SEO On Page.
Ce este SEO On Page
SEO On Page se refera la tehnici de imbunatatire a pozitionarii site-ului dvs. pe care le puteti controla singur, fie in panoul de administrare al site-ului, fie in modul in care structurati continutul. Acesti factori interni ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine site-ul dvs. si sa determine pozitia si relevanta acestuia.
Cel mai important factor al SEO On Page este sa va asigurati ca site-ul dvs. este indexat in motoarele de cautare.
Ne referim in principal la Google, dar orice alte motoare de cautare precum Bing si Yahoo care indexeaza sunteti intotdeauna bineveniti.
Pentru a afla daca site-ul dvs. este indexat in Google, o modalitate foarte simpla este sa cautati site:http://yoursitename.com in motorul de cautare si sa vedeti daca rezultatele corespund aproximativ cu numarul de pagini continute in site-ul dvs.
O alta modalitate mai directa este sa utilizati instrumentul Google Search Console, desi pentru aceasta trebuie sa fiti administrator al site-ului web.
Dupa ce ati verificat ca site-ul dvs. este indexat de Google, puteti face optimizari On Page. Printre optimizarile pe care le puteti face continutului de pe site-ul dvs., va recomandam.
Site-ul dvs. este alcatuit din mai multe componente: meta titluri si meta descrieri, care ajuta motoarele de cautare sa inteleaga care este tema web. Meta titlul este textul care apare in fila browser atunci cand treceti cu mouse-ul peste el.
De exemplu, atat pe site-ul nostru principal, cat si pe blog, titlurile includ cuvantul dropshipping pentru ca la asta ne pricepem cu adevarat. Recomandarea generala este sa o pastrati sub 70 de caractere, dar nu este obligatorie.
O alta componenta a site-ului dvs. pe care o puteti optimiza On Page este meta-descrierea site-ului. Adica, eticheta HTML care ofera un rezumat clar si concis despre ceea ce este site-ul dvs.
Metadescrierea ajuta motoarele de cautare sa identifice tema paginii.
De asemenea, multe motoare de cautare afiseaza meta descrierea pe pagina de rezultate. Prin urmare, o descriere precisa si atractiva va va ajuta sa va cresteti pozitionarea si numarul de vizitatori pe site-ul dvs.
Pentru a optimiza atat meta titlul, cat si metadescrierea, trebuie sa fii constient de cuvantul cheie principal dupa care oamenii vor recunoaste site-ul tau.
De exemplu, daca aveti un magazin de imbracaminte pentru animale de companie, acesta ar putea fi cuvantul cheie principal. Si meta titlul principal al domeniului dvs. ar trebui sa includa acel cuvant cheie, de exemplu: „[Numele site-ului dvs.]: imbracaminte pentru animale de companie de inalta calitate. Acelasi lucru este valabil si pentru metadescrierea. In acelasi caz al magazinului de imbracaminte pentru animale de companie, meta descrierea ar putea fi: „[Marca dvs.] vinde imbracaminte pentru animale de companie de inalta calitate pe care orice animal mic le va indragi pentru moliciunea materialelor sale si confortul desenelor sale.”
Asigurati-va ca aveti un Sitemap si un fisier Robots.txt.
Alte componente SEO On Page care vor ajuta la imbunatatirea scorului general al site-ului dvs. si DA sunt hartile site-ului.
Cunoscuti si sub numele de Sitemap , ele ajuta motoarele de cautare sa indexeze si sa clasifice continutul site-ului dvs. O harta buna a site-ului listeaza toate paginile care alcatuiesc site-ul si ii ajuta pe paianjenii motoarelor de cautare sa-l scaneze mai inteligent. A avea un fisier Robots.txt ajuta la obtinerea unui scor mai bun. Acest fisier este de obicei punctul de intrare pentru algoritmii motoarelor de cautare (cunoscuti sub numele de crawler). Pentru a va asigura ca indepliniti aceste cerinte, trebuie sa aveti cunostinte de dezvoltare web sau sa angajati un dezvoltator.
Verificati daca adresele URL sunt optimizate pentru SEO si ca nu exista link-uri intrerupte sau erori.
Adresele URL (adresele) de pe site-ul dvs. trebuie sa fie optimizate pentru SEO. Aceasta inseamna ca trebuie sa aiba cuvinte cheie relevante pentru subiectul paginii.
De asemenea, acestea nu trebuie sa contina caractere de subliniere, spatii sau alte caractere si, acolo unde este posibil, evitati utilizarea parametrilor de urmarire, deoarece pot face utilizatorii mai putin probabil sa faca clic.
Printre recomandarile Google este sa nu folositi caractere de subliniere sau alaturarea cuvintelor, ci sa folositi o liniuta din mijloc ca separator.
De asemenea, ar trebui sa cautati link-uri sau imagini intrerupte pe site-ul dvs. si sa le inlocuiti sau sa le eliminati dupa caz. Acest lucru va ajuta la imbunatatirea atat a experientei utilizatorului, cat si a relevantei in motoarele de cautare.
Exista mai multe instrumente online care efectueaza un test de legaturi intrerupte atat in interiorul, cat si in afara site-ului dvs. web, cum ar fi Verificarea linkurilor intrerupte online, Verificarea linkurilor nefunctionale si Dr. Link Check. Puteti folosi versiunile gratuite sau puteti alege optiunile platite (daca aveti mai mult de 1.500 de pagini pe site).
Alte recomandari pe care le puteti implementa pe site-ul dvs. pentru a imbunatati SEO On Page sunt:
- Optimizati viteza de incarcare pentru o experienta buna pentru utilizator si imbunatatiti rata de conversie.
- Utilizati text alternativ pe imaginile de pe site-ul dvs. Acest text este ceea ce este afisat daca, dintr-un motiv oarecare, imaginea nu poate fi afisata si ar trebui sa ofere informatii alternative. Este o oportunitate excelenta de a folosi cuvinte cheie relevante.
Ce este SEO Off Page
SEO Off Page consta in tehnici pentru a obtine link-uri externe sau backlink-uri care indica site-ul dvs. Se numeste Off Page, deoarece aceste tehnici nu sunt implementate in site-ul dvs.
Obiectivul acestor actiuni, desi se afla in afara site-ului dvs., este de a imbunatati pozitionarea acestora in motoarele de cautare. Odata ce aveti continut de calitate, backlink-urile vor ajuta la cresterea relevantei acestuia. Cel mai bine este sa obtineti acele backlink-uri de pe site-uri care au un DA ridicat, care va ajuta sa aduceti o parte din aceasta autoritate pe site-ul dvs. Cheia, asa cum am repetat (si care este cu adevarat important) este sa aveti continut de inalta calitate. Cu toate acestea, continutul in sine nu este suficient, trebuie sa il distribuiti astfel incat sa ajunga la cei care se pot conecta la el.
Unele dintre cele mai eficiente tehnici pentru construirea de backlink-uri de calitate, recomandate pe blogul lui Neil Patel, sunt urmatoarele:
- Adaugati linkuri catre continutul dvs. pe forumuri si site-uri cu intrebari, cum ar fi Quora, Reddit sau LinkedIn. Cu toate acestea, trebuie sa va asigurati ca linkul adauga valoare in contextul forumului si/sau al intrebarii.
- Incercati sa generati continut pentru invitati pe alte bloguri sau site-uri care creeaza continut legat de al dvs. Si cereti oportunitatea de a va conecta la propriul continut, din nou, intr-un context care adauga valoare.
- Promoveaza-ti continutul pe retelele sociale, forumuri, ca parte a strategiei tale de marketing prin e-mail si oriunde crezi ca adauga valoare.
Acesti pasi va vor ajuta sa cresteti autoritatea site-ului dvs., dar retineti ca va dura timp si va functiona.
Nu exista tehnici care sa-ti sporeasca autoritatea sau numarul de link-uri care leaga rapid catre pagina ta; iar daca le gasesti, probabil ca sunt interzise, asa ca risti sa fii penalizat de Google si alte motoare de cautare.
Si ce este SEM?
Stiti deja ce este SEO, asa ca acum va vom spune pe scurt despre SEM (Search Engine Marketing). Practic, acestea sunt anunturile care apar in rezultatele motoarelor de cautare sau in retelele lor de cautare. SEM este o strategie buna pentru a atrage trafic, dar fara o strategie si un site optimizat, nu va va ajuta SEO.
Cel mai bine este sa lucrati impreuna la o strategie, cu un plan de optimizare SEO pe termen lung. Aceasta, completata cu eforturi SEM bine directionate catre nisa careia ii este dedicat site-ul sau magazinul dvs. online.
Sa incheiem prin a reveni la exemplul magazinului de imbracaminte pentru animale de companie.
Imbracamintea pentru animale de companie este un termen foarte larg, care este probabil scump la licitatiile SEM. Cel mai bun lucru este sa gasesti diferentiatorul de valoare al magazinului respectiv si sa faci o strategie SEO in jurul acelui diferentietor. Si, in sfarsit, lansati campanii care sunt foarte directionate catre acea valoare, unde costul pe clic poate sa nu fie la fel de competitiv. Pana la urma, o strategie SEO corecta, atent planificata si rabdatoare, va fi cel mai bun avantaj pe care il poate avea site-ul tau atunci cand planifica campanii SEM.
Stiti deja mai multe despre ce este SEO si ce valori trebuie urmate pentru a imbunatati autoritatea site-ului dvs. Acum, este timpul sa incepeti sa le implementati pentru a obtine suficient trafic pentru a putea vinde mai mult in magazinul dvs. online.