Plictisiti sau stresati, sunt pur si simplu copiii nostri. Multe scoli publice traditionale nu ofera prea multe din punct de vedere al autonomiei si nu le permit elevilor sa invete cu viteza lor.
Regimentele submineaza adesea inclinatia elevilor de a urmari subiecte care ii intereseaza si ii angajeaza profund. Sistemele de notare utilizate in majoritatea scolilor ii descurajeaza si mai mult de la invatarea auto-directionata care se naste din bucuria procesului si pasiunea pentru subiect.
Este necesara o intelegere cuprinzatoare a motivatiei pentru:
-promoveaza angajamentul in salile noastre de clasa,
-stimulati motivatia de a invata si dezvolta talentul,
-sustine dorinta de a ramane la scoala mai degraba decat sa renunte la scoala si
-informati profesorii cum sa ofere un climat motivational de sustinere a clasei.
Acest articol abordeaza subiecte majore in stiinta motivatiei, deoarece se aplica la setarile educationale si la procesul de invatare in general si include exemple de evaluari motivationale pentru profesori si interventii la clasa pentru elevi.
Motivatia in educatie
Venim cu totii pe lume cu o curiozitate naturala si o motivatie de a invata, totusi unii isi pierd aceste abilitati pe masura ce imbatranesc. Multi factori ne modeleaza inclinatiile individuale catre procesul de invatare, iar educatia este un context critic care ne poate influenta atitudinile ulterioare fata de dobandirea de cunostinte si crestere.
Adevarata invatare este un proces pe tot parcursul vietii. Dar pentru a realiza in mod continuu, copiii nostri trebuie sa gaseasca placut si plin de satisfactie sa invete, astfel incat sa poata dezvolta un nivel sustinut de motivatie necesar pentru realizarea pe termen lung.
Curiozitatea si motivatia de a invata este forta care le permite elevilor sa caute noutati intelectuale si experientiale si ii incurajeaza pe studenti sa abordeze circumstante nefamiliare si deseori provocatoare, cu anticiparea cresterii si asteptarilor de reusita.
In contextul educatiei, puterea de vointa asociaza elevii cu activitatile academice. Nivelurile de motivatie ale elevilor se reflecta in angajamentul si contributia lor la mediul de invatare.
Elevii foarte motivati sunt de obicei implicati activ si spontan in activitati si considera ca procesul de invatare este placut fara sa astepte recompense externe (Skinner si Belmont, 1993). Pe de alta parte, studentii care prezinta un nivel scazut de motivatie pentru a invata vor depinde adesea de recompense pentru ai incuraja sa participe la activitati pe care s-ar putea sa nu le gaseasca placute.
Potrivit unui studiu (Malone si Lepper, 1987), sapte factori sustin motivatia:
-provocare
-curiozitate
-Control
-fantezie
-concurenta
-cooperare
-recunoastere.
Multe dintre acestea sunt prezente in jocuri, dar mai multe despre asta mai tarziu. Tendintele actuale in psihologia educatiei atrag atentia nu numai asupra dezvoltarii cognitive, ci si a motivatiei si preferintelor elevilor ca factori fundamentali in incurajarea invatarii si realizarii eficiente.
Lipsa motivatiei, o bariera semnificativa in calea succesului academic care se manifesta prin sentimente de frustrare si suparare pe care le experimenteaza elevii, impiedica productivitatea si bunastarea pe termen lung. Cativa factori influenteaza nivelul motivational in invatare, cum ar fi capacitatea de a crede in efort, necunoasterea valorii si caracteristicilor sarcinilor academice (Legault si colab., 2006).
Urmatoarea sectiune discuta in detaliu motivatia intrinseca si extrinseca si alte teorii conexe in invatarea motivatiei.