Serviciile Instagram Link in Bio va permit sa optimizati accesul rapid la servicii, astfel incat utilizarea corecta a acestei comunicari trebuie sa raspunda unei strategii clare.
Pe Instagram, razboiul pozitionarii si al „engagementului” (cuvant care defineste relatiile solide dintre marci si consumatori) a produs o serie de strategii in retea care profita de fiecare instrument pentru a ajunge mai bine la comunitatea care se creeaza in jurul unui produs sau persoana. Una dintre aceste idei cu un trend clar este cea a „Link in Bio”, un mesaj recurent in conturile de afaceri si personale care partajeaza continut.
Ce este „Link in Bio” si de ce este folosit?
„Linkul in bio” este linkul unic din sectiunea de sus a profilului de utilizator al unui cont Instagram, situat chiar sub numele de utilizator si descrierea profilului.
Fiecare dintre profiluri poate adauga 150 de caractere in bio sau descrierea contului, sectiune care ramane vizibila chiar deasupra butonului „urmareste”, dar poti adauga si o adresa de e-mail care iti permite sa deschizi browserul instalat pe dispozitiv sau pe care Instagram il adauga intern.
Utilizarea „Link in bio” apare din cauza limitarilor platformei Instagram, deoarece nu putem adauga link-uri la postari si putem doar adauga utilizatori la comentariu. Unele conturi care depasesc 10 mii de urmaritori pot folosi „swipe up” in povesti, dar nu se intampla in toate cazurile.
Aceasta resursa de adaugare de link-uri din profilul in sine este o modalitate pe care o gasim si in TikTok, sistem care nu permite adaugarea de link-uri nici in publicatii sau videoclipuri.
Cum pot folosi „Link-ul in bio”?
Strategia este simpla. In fiecare postare pe care o faci pe Instagram – fie ca este vorba de IGTV, Stories, Reels sau postari de feed – mentioneaza ca utilizatorul va gasi mai multe informatii in „Bio Link”. Astfel, redirectionati atentia catre profilul dvs.
Acum ce link-uri poti adauga?
Alte retele sociale: acest sistem de „promovare incrucisata” se conecteaza la alte retele sociale, cum ar fi Twitter sau YouTube.
Produse de vanzare: linkuri create pentru a promova un anumit tip de bun sau produs, cum ar fi mestesuguri, carti, sfaturi, livrare de alimente sau orice alt produs livrat.
Site-ul companiei: daca ai deja un site web, acest link va conduce trafic la aceasta adresa URL.
Linkuri afiliate: Servicii precum Amazon iti permit sa adaugi un link personalizat pentru a castiga bani din achizitiile sugerate de utilizatori.
Sponsorizari si asociatii: mai multe conturi ofera posibilitatea de a adauga un URL de sponsor pentru o anumita perioada de timp.
Cu toate acestea, un nou trend a aparut ca intermediar pentru toate aceste optiuni: „Bio Links”, servicii care unifica toate linkurile posibile dintr-o singura adresa URL. Este putin asemanator cu ceea ce a facut „about.me” acum cativa ani ca un serviciu unificator.
Ce servicii poti folosi pentru „Link in Bio”
Linktree este unul dintre cele mai populare servicii de unificare a conturilor. Sistemul este gratuit si iti permite sa adaugi linkuri nelimitate, sa iti creezi propria tema, sa monitorizezii statisticile vizitatorilor si sa adaugi videoclipuri. Contul PRO de 6 USD/luna adauga o baza de date de vizitatori si iti permite sa iti sporesti cele mai importante link-uri.
Feedlink merge putin mai departe, deoarece adauga si suport pentru povesti si tot continutul Instagram, dar necesita plati lunare pentru a gestiona toate resursele.
Shorby este o caracteristica mai simpla, adaugand o fotografie de profil, conturi de retele sociale, flux dinamic si conexiuni personale de mesagerie. Este mai simplu, dar poate fi o resursa initiala buna de exploatat.