Cele 5 beneficii ale dietei mediteraneene

0
42

Descoperim 5 dintre beneficiile si beneficiile care te vor ajuta in fiecare zi. Fundatia pentru Dieta Mediteraneana, printre numeroasele proprietati benefice pentru sanatatea acestui model alimentar, subliniaza faptul ca grasimea care o caracterizeaza este unul dintre beneficiile sale: uleiul de masline, pestele si nucile.

Beneficiile dietei mediteraneene, fara indoiala, fac din mancarea mediteraneana unul dintre cele mai bune regimuri dietetice pe care le puteti urma, intrucat este destul de divers, nu trebuie sa sacrificati aroma pentru a reduce dimensiunea si cel mai bun: imbunatateste sanatatea.

Da, bucataria mediteraneana poate elimina boli de inima, probleme cardiace, niveluri ridicate de trigliceride si multe altele.

Aceasta dieta are un mare succes, asa ca vom vorbi despre toate punctele importante si va vom oferi instructiuni clare care va vor ajuta sa slabiti si sa castigati sanatate.

1. Lupta impotriva obezitatii

Un studiu recent realizat de profesionistii de la Institutul de Sanatate din Romania (ICS) a aratat ca promovarea dietei mediteraneene reduce prevalenta supraponderalitatii la copii cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani cu 6,3 puncte. Inainte de a participa la program, 83,7% dintre studenti au afirmat ca consuma zilnic o bucata de fructe, dar aceasta cifra a crescut la 90,6% la finalizarea interventiei, in timp ce consumul de fructe uscate a plecat de la 23 de ani, 8% pana la 43,3%.

Acest studiu stabileste ca recomandarile pentru reducerea consumului de alimente nesanatoase , precum multe dintre alimentele industriale, fac posibila reducerea consumului acestora la jumatate in randul copiilor care au facut parte din studiu in acest caz. Apoi, dieta mediteraneana inseamna reducerea riscului de a fi supraponderal in randul copiilor, o problema care creste din ce in ce mai mult.

2. Reduce diabetul

Aceasta dieta este bogata in fructe, legume si produse de sezon . Acest lucru face bine pentru reducerea diabetului. De la Universitat de Valencia (UV), ei raspund ca dieta mediteraneana este mult mai mare si cuprinde un stil de viata intreg. Acest lucru se datoreaza dietei cu continut scazut de grasimi , alaturi de cereale integrale, peste si utilizarea uleiului de masline si a ierburilor in loc de unt si sare pentru a gati si a insoti diverse ingrediente.

3. Lupta impotriva anumitor boli cardiovasculare

Este o dieta favorabila pentru a reduce bolile cardiovasculare. Potrivit Fundatiei pentru Dieta Mediteraneana, consumul de peste albastru, cel putin o data sau de doua ori pe saptamana, este foarte sanatos, deoarece acesti pesti au grasimi foarte similare cu cele de origine vegetala, care protejeaza impotriva bolilor de inima.

Dieta mediteraneana este, de asemenea, bogata in legume, verdeata si fructe – este recomandat sa luati 5 portii de fructe si legume zilnic. Aceasta ofera un continut ridicat de antioxidanti si fibre, doi factori determinanti care previn si aceste boli.

4. Buna pentru memorie

Aceasta dieta nu este numai buna pentru ca organismul sa fie sanatos , dar mintea este, de asemenea, reinnoita si cultivata. Multi medici si diverse studii arata ca dieta mediteraneana imbunatateste functia cognitiva.

Oferind acest tip de dieta unui grup de oameni pentru o perioada, s-a demonstrat ca si-au imbunatatit memoria si, de asemenea, constructiile verbale. Alimentele care imbunatatesc memoria si fac parte din dieta mediteraneana sunt: ​​nuci, care au acizi grasi polinesaturati de tip omega 3 si peste albastru care, pe langa omega 3, are multe vitamine si minerale.

Exista, de asemenea, fructe care asigura vitamina C si legume cu frunze verziau multi antioxidanti, buni pentru creier. Este clar ca trebuie sa variem diferitele alimente din dieta pentru a nu manca intotdeauna aceleasi; Exista o mare bogatie din acestea, asa ca nu ne vom plictisi sa gatim feluri de mancare noi.

5. Reduce riscul de fracturi osoase

La cel de-al XIV-lea Congres National al Asociatiei Spaniole pentru Studiul Menopauzei (AEEM), s-a ajuns la aceasta concluzie: aderarea mai mare la dieta mediteraneana este legata de un risc mai mic de fracturi de sold. Acest lucru se datoreaza contributiei mari a calciului in aceasta dieta, printre alte motive.