Intuitiv: startup-ul argentinian care face frigiderele „inteligente”

In timp ce comertul electronic creste din ce in ce mai mult, este inca departe de a castiga meciul de lupte cu achizitiile din magazinele fizice. Aceasta implica o serie de provocari pentru a afla mai multe despre consumator si pentru a-i investiga obiceiurile, pe langa faptul ca ii poti oferi o experienta digitala optima.

Intuitiv, o companie creata de doi argentinieni, pare sa fi gasit o cale de intoarcere in afaceri prin aplicarea tehnologiei si analizei imaginii la frigiderele comerciale.

Este un startup fondat cu ceva mai putin de doi ani in urma de Tomas Manzitti, Nicolas Parziale si Jose Benitez Genes, care s-au intalnit lucrand la alte proiecte in trecut si care au impartasit o curiozitate despre modul in care inteligenta artificiala ar putea schimba modul in care sunt achizitiile traditionale. facut.

„Chiar si astazi in Statele Unite 85% din comertul cu amanuntul este fizic, ceea ce deschide un spatiu foarte interesant pentru a gandi si a lucra, pentru ca exista miliarde de date care nu sunt capturate de nimeni si nici procesate”, a declarat Manzitti pentru THE NATION.

Cei trei antreprenori au fost fascinati cand, in 2019, au experimentat direct experienta „ grab and go ” a magazinelor Amazon Go, care nu au case de marcat, si folosesc camere si senzori pentru a determina ce lucruri pune o persoana in changuito si va taxeaza automat pentru achizitie. Totusi, au inteles ca mai este mult de parcurs inainte ca un astfel de proiect sa devina popular in Argentina, asa ca s-au gandit la un model alternativ si foarte ingenios.

Astazi, Intuitive are capacitatea de a transforma orice chiosc sau dulap de supermarket sau frigider intr-un dispozitiv inteligent. „Ceea ce facem este sa aplicam foarte putin hardware: doar trei camere si o blocare QR. Este suficient pentru a transforma orice display sau frigider intr-un automat inteligent”, a subliniat Manzitti.

Cheia se afla in aplicarea viziunii computerizate , o tehnologie care permite recunoasterea in timp real a obiectelor din imaginile video pe care le primeste: „Astfel, sistemul poate recunoaste mana utilizatorului, bratul acestuia si obiectul pe care il ia de la frigider fara a fi nevoie . pentru ca tu sa faci orice sau sa atingi orice buton.”

„Procesul de cumparare este: pe usa frigiderului este scanat un QR, care valideaza identitatea persoanei si portofelul digital al acesteia, si este deschis. Atunci alege si ia ce vrea, inchide usa si pleaca. Algoritmii nostri proceseaza informatiile si debiteaza in cateva secunde suma din ceea ce ai scos. Toate acestea fara a fi nevoie sa interactionati cu nimeni sau cu nimic”, a explicat el.

Desi astazi accentul se pune pe frigidere, Intuitive poate functiona si in orice dulap conditionat sau vitrina. Astfel, are deja puncte de vanzare intr-unul dintre buticurile Nespresso din Recoleta si in unele automate cu produse Arcor din birourile companiei Mastellone. In cateva zile vor inaugura si „Puncte intuitive” la Ezeiza.

Deoarece validarea identitatii este necesara pentru ca dispozitivul sa deschida usa, in 40 de condominii din Brazilia, compania AB InBev a instalat frigidere care vand bere rece cu acest sistem, o experienta de succes si unica in lume, deoarece pana acum automatele automate nu puteau vinde produse cu alcool. Compania argentiniana lucreaza deja la extinderea acestei formule in Peru.

Dar poate cel mai interesant lucru este ca compania lucreaza deja cu producatorii de frigidere din Statele Unite, astfel incat acestia sa poata avea capacitatea de a incorpora tehnologia Intuitive in mod implicit. „Nu este vorba doar de vanzari, pentru ca practic ceea ce cautam sunt informatii despre ce consuma utilizatorul, unde, cand… aceste date sunt foarte valoroase si vor fi din ce in ce mai cautate”, a asigurat el.

Potrivit lui Manzitti, nimic din toate acestea nu ar fi posibil daca nu ar fi marele talent pe care l-a gasit in Argentina si care va fi cheia succesului pentru expansiunea sa globala: „Facem ceva unic in America Latina. Computer Vision este o tehnologie destul de noua si una care necesita multa munca. Simtim ca facem progrese mergand, dar ca avem ocazia incredibila de a face ceva unic intr-un loc in care exista mult talent de la dezvoltatori si intr-un mod foarte competitiv. Simt ca avem o posibilitate globala de a face un focar, de a genera scoala despre ceea ce facem.