Ce hibrid plug-in este potrivit pentru mine?

Reducerea emisiilor a devenit provocarea europeana, in special in transport. Producatorii de automobile s-au concentrat pe dezvoltarea vehiculelor electrice, dar hibrizii conventionali si hibrizii plug-in sunt cea mai potrivita optiune pentru marea majoritate.

Este greu de imaginat o epoca trecuta in care masinile electrice si cele cu combustie s-au intalnit la acelasi punct de plecare, dar au facut-o. Primul vehicul cu emisii zero din istorie dateaza din 1889, prezentat in cadrul Expozitiei Universale de la Paris. Productia in masa a motoarelor termice, adaugata la costurile mai mici fata de bateriile vremii, a facut usor sa optezi pentru combustibili fosili la acea vreme. Cunoastem restul povestii, pana astazi. Urgenta climatica si constientizarea ecologica a populatiei au pus in alerta batranul continent, care a devenit motorul tranzitiei energetice. Scopul este clar: electrificarea parcului auto in viitorul apropiat. Modul de realizare a evoluat, cu alternative precum hibrizi cu auto-incarcare, GPL sau GNC, hidrogen si, in sfarsit, hibrizi plug-in. Aceasta tehnologie adauga adepti luna dupa luna, cu o crestere anuala in Spania de 100,20% (septembrie) fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Hibrizii plug-in sau PHEV-urile precum noul Mitsubishi Eclipse Cross PHEV nu mai sunt necunoscuti pe piata, cucerind 5,5% din cota cu 3.952 de unitati inmatriculate in acest an. Cu alte cuvinte, la noi se vand mai multe hibride plug-in decat modele 100% electrice si este alternativa cu cea mai rapida crestere din ultimele luni. Motivul este ca este o tehnologie usoara, care reuneste tot ce este mai bun din ambele lumi fara a renunta la nici una. Poti profita de acumulatorul acestuia pentru a circula fara sa emita dar nu vei ramane in minciuna daca ajunge sa se epuizeze, pentru ca incep sa functioneze ca un hibrid conventional cu auto-incarcare. In plus, nu necesita atat timp de incarcare, iar acest lucru se realizeaza cu o priza conventionala in casa sau biroul dvs., precum si intr-o unitate publica.

De ce ar trebui sa cumparati un PHEV?

Spre deosebire de un hibrid conventional cu auto-incarcare, care nu necesita prize, aceste PHEV incorporeaza o baterie de capacitate mai mare. Aceasta alegere ofera intervale mai mari de autonomie cu zero emisii, cum ar fi cei 55 de kilometri ai noului Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Potrivit Ministerului pentru Tranzitie Ecologica, un spaniol parcurge in medie 41,6 kilometri, astfel incat sa ne intalneasca fara probleme traseele zilnice la un pret net avantajos daca taxam noaptea sau la serviciu.

Departe de a intra in segment ca un insider, acest SUV cu un design rafinat si dinamic trage direct din experienta acumulata de Mitsubishi Outlander PHEV. Dupa opt ani pe piata, acest sistem PHEV este cel mai testat si vandut din lume, fiind un pionier in implementarea acestei tehnologii pe segmentul SUV.

Au fost sase ani de teste empirice care certifica fiabilitatea Mitsubishi, un brand cu o istorie lunga in lumea off-road, si capacitatile off-road ale modelelor sale. Pilonii de succes pe care s-au bazat dezvoltarea si lansarea acestui Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, s-au imbunatatit nu doar la nivel mecanic, ci si la capitolul estetic, echipamente si conectivitate.

Sunt vremuri interesante pentru designerii de brand, care isi pot exprima creativitatea datorita platformelor multimodale cu o gama larga de posibilitati. Un exemplu in acest sens este Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, mai mare decat generatia anterioara si complet renovat. Utilizarea marginilor cromate si a decoratiunilor ii subliniaza caracterul premium si dinamic, confirmat de incorporarea modulelor LED in luminile de zi.

Aceasta semnatura luminoasa este integrata perfect in noua grila tip fagure, care se simte mai lata ca niciodata, pe masura ce se extinde in bara de protectie. Molura inferioara aminteste de design-urile sport, la fel cum pozitia farurilor si a farurilor de ceata poate deveni ca niste prize de aer laterale.

Un profil din care scoatem in evidenta redesign-ul jantelor din aliaj si reinterpretarea taliei, care pleaca de la insigna Plug-In Hybrid EV, de la usa din fata pana la blocurile de lumini din spate. Acest joc vizual prelungeste caroseria creand un efect de miscare si o silueta asemanatoare cu un coupe, accentuata de stalpul C si luneta spate inclinata. Configuratia obisnuita in forma de „Y” este mentinuta pentru stopurile, montate sub un spoiler de aer „de curse”, care se potriveste excelent cu difuzorul inferior al barei de protectie.

Incorporarea sistemului PHEV presupune noi functionalitati pentru sistemul de infotainment, gestionate prin intermediul ecranului tactil de 8 inchi. In el putem descoperi functionarea instantanee a blocurilor sale, o benzina de 98 CV care functioneaza impreuna cu doua motoare electrice de 82 CV pentru trenul fata si 95 CV pentru rotile din spate. Puterea combinata este de 188 CP, cu o autonomie electrica de 55 de kilometri, un mod de condus lin, usor, fara emisii de CO2. Putem observa si procesul de incarcare, care necesita doar 25 de minute pentru a ajunge la 80% din baterie (incarcare rapida).

Asa-numitul S-AWC (Super All Wheel Control) preia fraiele de la motoarele electrice, astfel incat acestea sa functioneze independent, trimitand cuplul trenului (fata sau spate) care are cel mai mult nevoie de el in functie de conditii. Soferul va putea decide intre modurile de condus Normal, Eco, Snow, Gravel si Tarmac, realizand un comportament pe pista pe care nici un alt rival din segment nu il poate oferi. Tractiunea integrala este mai sigur de condus, dar permite si distractie si aventura pentru cei care o doresc, beneficiind in acelasi timp de performanta ridicata a unui sistem PHEV.