Spațiul care contează: cum se modifică restaurantele și cafenele în 2022

După doi ani care au reconfigurat complet industria HoReCa, putem afirma cu certitudine că modificările nu se opresc aici – iar unele coordonate stabilite în pandemie se vor păstra multă vreme de acum înainte, cum este ideea de distanțare prin design.

Totuși, în 2022, apar noi focusuri acând vorbim despre o amenajare restaurant sau cafenea – dacă vrei să fructifici spațiul pe care îl ai, ai venit în locul potrivit, pentru că ți-am pregătit un ghid cu cele mai importante trenduri în designul de interior de HoReCa în 2022.

  1. Textură

Asistăm la o oarecare decădere a minimalismului inclusiv în ce privește zona HoReCa. În 2022, consumatorii caută mai degrabă un spațiu confortabil și primitor, care să fie o fuziune inedită de culori și texturi – textura capătă astăzi un rol mai important ca niciodată.

Catifeaua, mătasea și inul sunt doar câteva dintre texturile de care merită să abuzăm în 2022, pentru a contura un aspect rafinat, și totuși confortabil – practic, acel aspect care să-i facă pe clienți să spună „mai vin aici”.

  1. Culori confortabile

În ultimii ani, atât în cafenele și restaurante, cât și într-un design interior hotel, ne-am izbit de acele interioare all-white, albe și impecabile. În 2022, majoritatea locațiilor vor face trecerea către nuanțe mai calde și primitoare. Roșul, portocaliul ars, tonurile de maro și bej vor domina industria HoReCa în acest an; să schimbi culorile restaurantului tău poate părea intimidant, însă nu uita – studiile arată că nuanțele precum roșu și portocaliu stimulează apetitul. Deci, ai numai de câștigat.

  1. Metode alternative de a cumpăra

În 2022, ca urmare a evenimentelor din ultimul an, vom pune preț pe metodele alternative de a cumpăra dintr-un local: cu alte cuvinte, opțiunile de „to-go” devin indispensabile oricărei locații din HoReCa. E vital să amenajezi o zonă estetică de unde se poate comanda la pachet, pentru ca va deveni un mod din ce în ce mai frecvent de a cumpăra cafeaua favorită.

  1. Dinamic din punct de vedere vizual

Există o vorbă care spune că mâncăm cu ochii mai înainte de toate – și nu e nimic mai adevărat de atât. De aceea e vital să apelăm la vizualuri cât mai dinamice, care să fure ochii – nu e suficient să ai preparate delicioase sau cafea de origine. E vital să știi cum să le prezinți – optează pentru imprimeuri cât mai bold, îndrăznețe, și pentru o poveste vizuală cât mai unitară și inedită. Cu alte cuvinte, felul în care arată localul tău chiar contează – fă-i pe oameni să se simtă impresionați de culori, texturi, imprimeuri, combinații ingenioase.

  1. Branding ”on point”

Oprește-te petntru o secundă și întreabă-te cât de personalizat e spațiul tău. Dacă trebuie să stai și să te gândești la răspuns, încearcă să schimbi asta – indiferent dacă vorbim de un hotel, cafenea sau restaurant, trebuie să te asiguri că spui o poveste.

Mai bine zis, că spațiul tău este o poveste. Asigură-te că ai o identitate vizuală bine stabilită, o schemă de culori și fonturi precisă, un logo care să te reprezinte; în această nișă, e vital să te poți diferenția de competiție. Iar fără un branding pus la punct, asta e imposibil.

Spațiile noastre par să se reconfigureze zilnic încă de când a început pandemia – asta pentru că apar constant noi nevoi. Astfel, atunci când reamenajezi, nu uita să ai în minte nevoile pe care le au consumatorii tăi și cum le poți rezolva: vei fi surprins că majoritatea dintre ele își au soluția în designul interior.