Vitamina B12: Ce trebuie sa stiti

0
120

Aveti suficienta vitamina B12 ? Veti dori sa va asigurati ca faceti acest lucru, pentru a ramane sanatos. Vitamina B12 face multe lucruri pentru corpul dumneavoastra. De exemplu, va ajuta sa va creati ADN-ul si rosii din celulele sange.

Deoarece corpul tau nu produce vitamina B12, trebuie sa o obtii din alimente pe baza de animale sau din suplimente. Si ar trebui sa faceti acest lucru in mod regulat, deoarece corpul dumneavoastra nu stocheaza vitamina B12 pentru o lunga perioada de timp.
Cat de mult sa obtineti?

Raspunsul depinde de lucruri, inclusiv varsta, obiceiurile alimentare si conditiile medicale si ce medicamente luati.

Sumele medii recomandate, masurate in micrograme (mcg), variaza in functie de varsta:

-Sugari pana la varsta de 6 luni: 0,4 mcg
-Bebelusii cu varsta cuprinsa intre 7-12 luni: 0,5 mcg
-Copii cu varsta cuprinsa intre 1-3 ani: 0,9 mcg
-Copii cu varsta cuprinsa intre 4 si 8 ani: 1,2 mcg
-Copii cu varsta cuprinsa intre 9-13 ani: 1,8 mcg
-Adolescenti cu varsta cuprinsa intre 14-18 ani: 2,4 mcg (2,6 mcg pe zi daca sunt gravide si 2,8 mcg pe zi daca alapteaza)
-Adulti: 2,4 mcg (2,6 mcg pe zi daca sunt gravide si 2,8 mcg pe zi daca alapteaza)

Surse alimentare de vitamina B12

Puteti obtine vitamina B12 in alimente de origine animala, care o au in mod natural sau din articole care au fost imbogatite cu ea.

Sursele animale includ produse lactate, oua, peste, carne si pasari de curte. Daca sunteti in cautarea unui aliment imbogatit cu B12, verificati eticheta.

Deficitul de vitamina B12

Majoritatea oamenilor din SUA obtin suficient din acest nutrient. Daca nu sunteti sigur, va puteti intreba medicul daca ar trebui sa faceti un test de sange pentru a va verifica nivelul de vitamina B12.

Odata cu inaintarea in varsta, poate deveni mai greu de absorbit aceasta vitamina. Se poate intampla si daca ati suferit o interventie chirurgicala de slabire sau o alta operatie care a indepartat o parte din stomac sau daca beti abundent.

Este posibil sa aveti, de asemenea, mai multe sanse de a dezvolta deficit de vitamina B12 daca aveti:

-Gastrita atrofica
-Anemie periculoasa, care face dificila absorbtia vitaminei B12 pentru corpul dumneavoastra
-Conditiile care afecteaza intestinul subtire, cum ar fi boala Crohn , boala celiaca , dezvoltarea bacteriilor, sau un parazit
-Tulburari ale sistemului imunitar , cum ar fi boala Graves sau lupusul

Am luat anumite medicamente care interfereaza cu absorbtia B12. Aceasta include unele medicamente pentru arsuri la stomac, inclusiv inhibitori ai pompei de protoni (IPP), cum ar fi esomeprazol ( Nexium ), lansoprazol ( Prevacid ), omeprazol ( Prilosec OTC ), pantoprazol ( Protonix ) si rabeprazol ( Aciphex ), blocante H2, cum ar fi cimetidina ( Tagamet ) si famotidina ( Pepcid AC ); si anumite medicamente pentru diabet, cum ar fi metformina ( Glucophage ).

Puteti obtine, de asemenea, un deficit de vitamina B12 daca urmati o vegana dieta (adica nu mancati niciun produs de origine animala, inclusiv carne, lapte, branza si oua) sau sunteti vegetarian care nu mananca suficiente oua sau produse lactate pentru satisface nevoile tale de vitamina B12. In ambele cazuri, puteti adauga alimente fortificate in dieta dvs. sau puteti lua suplimente pentru a satisface aceasta nevoie.

Sarcina sau mama proaspata?

Sunteti o femeie insarcinata care urmeaza o dieta vegana sau vegetariana si intentionati sa va alaptati doar copilul? Ar trebui sa discutati cu medicul dumneavoastra inainte de a avea copilul, astfel incat sa aveti un plan pentru modul in care veti obtine suficienta vitamina B12 pentru a va mentine copilul sanatos.

Fara suficienta vitamina B12, bebelusul dvs. ar putea avea intarzieri in dezvoltare si nu ar putea prospera si creste asa cum ar trebui.
Simptome ale deficitului de vitamina B12

Daca aveti deficit de vitamina B12, ati putea deveni anemic. Un deficit usor nu poate provoca simptome. Dar, daca nu este tratata, poate duce la simptome precum:

-Slabiciune, oboseala sau ameteala
-Palpitatii cardiace si dificultati de respiratie
-Piele palida
-Constipatie, diaree, pierderea poftei de mancare sau gaze
-Probleme nervoase precum amorteala sau furnicaturi, slabiciune musculara si probleme de mers
-Pierderea vederii
-Probleme mentale, cum ar fi depresia, pierderea memoriei sau modificarile comportamentale

Tratament

Daca aveti anemie periculoasa sau aveti probleme cu absorbtia vitaminei B12, veti avea nevoie la inceput de fotografii cu aceasta vitamina. Este posibil sa trebuiasca sa primiti in continuare aceste fotografii, sa luati doze mari de supliment pe cale orala sau sa il luati nazal dupa aceea.

Daca nu mancati produse de origine animala, aveti optiuni. Puteti schimba dieta pentru a include boabe imbogatite cu vitamina B12, un supliment sau injectii cu B12 sau o doza mare de vitamina B12 pe cale orala, daca aveti deficienta.

Adultii mai in varsta care au un deficit de vitamina B12 vor trebui probabil sa ia zilnic un supliment B12 sau multivitamine care contin B12.

Pentru majoritatea oamenilor, tratamentul rezolva problema. Dar orice leziune nervoasa care s-a produs din cauza deficientei ar putea fi permanenta.

Prevenirea

Majoritatea oamenilor pot preveni deficienta de vitamina B12 consumand suficienta carne, carne de pasare, fructe de mare, produse lactate si oua.

Daca nu mancati produse de origine animala sau aveti o afectiune medicala care limiteaza cat de bine absoarbe corpul dvs. nutrienti , puteti lua vitamina B12 intr-un supliment multivitaminic sau alt supliment si alimente imbogatite cu vitamina B12.

Daca alegeti sa luati vitamina B12 suplimente de , anuntati-l pe medicul dumneavoastra, astfel incat sa va poata spune cat de mult aveti nevoie sau sa va asigurati ca nu vor afecta medicamentele pe care le luati.