Cum a schimbat pandemia de coronavirus activitatea școlară

Pandemia de coronavirus a avut un impact puternic asupra tuturor sectoarelor industriale din țară, precum și asupra sistemului de educație. Pe perioada pandemiei, toate școlile au fost nevoie să adopte un sistem de predare la distanță, în așa fel încât să nu fie periclitată sănătatea copiilor, și cea a profesorilor. Astfel a luat avânt conceptul de școală digitală, concept ce a pus bazele unei schimbări în sistemul de învățământ românesc, precum și în toată lumea.

Educația digitală – o necesitate înainte să apară pandemia de coronavirus

Educația digitală a fost o necesitate chiar și înainte să apară pandemia de coronavirus. Această perioadă nefastă nu a făcut decât să promoveze ideea implementării unui sistem de învățământ digital, cât mai curând posibil. Iar asigurarea continuității educației în timpul pandemiei s-a dovedit a fi o sarcină dificilă atât în România, cât și în toată lumea. 

Platformele pentru școala online îmbunătățesc colaborarea dintre profesori și elevi, indiferent de zona în care aceștia se află. Necesitatea profesorilor de a se adapta rapid în timpul pandemiei, a introdus utilizarea unor platforme online pentru predare, ascultare, notare. Cu ajutorul acestora, profesorii și elevii se pot folosi de toate funcționalitățile tehnologiei, pentru procese de predare, învățare și evaluare mult mai atractive și bineînțeles, mai eficiente.

Toți copiii au acces la sistemul de învățământ

Cu toate că școlile și-au deschis porțile, profesioniștii lucrează pentru a se asigura că fiecare profesor și elev poate preda, respectiv învăța, în locații sigure, care nu sunt vulnerabile. Prin școala digitală, pe perioada pandemiei, toți copiii au reușit să-și continue studiile, chiar și de la distanță. Cu ajutorul platformelor dedicate, profesorii au avut oportunitatea să-și pregătească lecțiile într-un mod mai atractiv și interesant pentru toții elevii, indiferent de vârstă. 

Tehnologia, alături de un strop de creativitate, a reușit să îi țină conectați pe elevi, pentru a-și finaliza cu succes cursurile. Platformele pentru continuarea activității școlare, dețin un spațiu foarte bine organizat pentru desfășurarea lecțiilor. Cum generațiile tinere de azi au adoptat tehnologia încă de mici, le-a fost foarte ușor să se obișnuiască cu acest sistem de predare-învățare. 

Monitorizarea online a elevilor a devenit din ce în ce mai importantă

Nu se poate nega faptul că tehnologia a schimbat educația în multe feluri. Pe perioada pandemiei, școlile, dar și elevii și studenții, au fost cu toții nevoiți să se adapteze rapid la învățarea la distanță și tehnologia educațională. În prezent, pe măsură ce tehnologia a intrat în activitatea școlară pentru a preda, învăța, comunica, monitorizarea elevilor a devenit mai importantă. 

În acest sens, scoala digitala le permite profesorilor să monitorizeze individual performanțele fiecărui elev. Totodată, părinții, sunt în permanență conectați cu profesorii, astfel încât să urmărească progresele copiilor, în timp real. 

Școala digitală facilitează legătura dintre profesori și părinți

Pandemia de coronavirus a schimbat activitatea școlară și prin prisma facilitării întâlnirilor dintre părinți și profesori. Prin intermediul platformelor pentru școala digitală, părinții pot participa la întâlniri virtuale cu profesorii, în cadrul ședințelor de clasă. 

În vreme ce timpul petrecut față în față în sala de clasă, aduce beneficii relației elev-profesor, întâlnirile virtuale părinți-profesori reprezintă o ocazie excelentă pentru părinți de a fi în permanentă legătură cu profesorii. 

Viitorul educației se poate schimba radical

Pe măsură ce privim în urmă la impactul pandemiei asupra activităților școlare, viitorul educației poate lua o formă diferită, orientată înspre sistemul digital. Cu toată că, cel puțin în următorii ani, școlile tradiționale nu vor dispărea, școala digitală va prinde avânt, prin prisma facilitării predării anumitor cursuri sau menținerii legăturii dintre profesori și părinți. 

Ceea ce este o certitudine, este faptul că pandemia de coronavirus a reușit să schimbe activitatea școlară. Au fost dezvoltate platforme speciale de învățare și predare și metode atractive care să atragă elevii înspre acest format digital. Atât profesorii, cât și elevii și părinții s-au obișnuit cu acest sistem, reușind să creeze o mai bună, dar și mai rapidă, comunicare.