Nicio afacere nu poate fi prospera daca nu are procese si strategii care sa ii permita sa atraga clienti la usile sale. Dar stii cum sa atragi clienti in afacerea ta? Ai strategii de a atrage clienti?
Daca strategiile tale de a atrage noi clienti nu dau rezultate, te invitam sa citesti acest articol in care impartasim cu tine sapte sfaturi care speram sa te ajute sa intelegi cum sa atragi clienti intr-un mod practic si eficient.
1. Definiti profilul consumatorului
Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa identifici pe deplin profilul consumatorului sau clientului ideal al afacerii tale. In acest sens, important este sa intelegi foarte bine cui se adreseaza afacerea ta si ce tip de persoana are nevoie de produsele si/sau serviciile tale.
Desi acest lucru suna putin evident, realitatea este ca ignoranta care exista cu privire la „clientul ideal” este unul dintre principalele motive pentru care multe strategii de a atrage clienti esueaza.
Definirea clara a profilului consumatorului este un element fundamental in cadrul tuturor strategiilor de marketing pe care dorim sa le dezvoltam, mai ales pentru ca aceste cunostinte sunt cele care ne vor permite sa cream o prezenta online si o comunicare eficienta cu clientii nostri.
2. Ofera vizibilitate afacerii tale
Daca clientii tai nu iti gasesc magazinul, va fi inutil sa implementezi alte strategii pentru a atrage clienti. Din acest motiv, este esential sa te asiguri ca magazinul tau are o buna vizibilitate online.
Pentru aceasta, este foarte important sa implementezi o strategie SEO si SEM buna, care sa le permita oamenilor sa-ti gaseasca afacerea de fiecare data cand cauta ceva pe Internet care are legatura cu afacerea ta.
De exemplu, la nivel SEO, este esential sa creezi continut de buna calitate care sa raspunda la cautarile facute de utilizatori pe Internet. In exemplul urmator puteti vedea cum Bonsai Empire a reusit sa creeze continut pentru cautarea „cum se face bonsai”:
Fiind primul rezultat al acestei cautari, sansele ca utilizatorii sa decida sa viziteze continutul oferit de Bonsai Empire sunt enorme. Odata ce vizitatorul face clic pe linkul respectiv, va avea optiunea de a citi articolul si de a explora site-ul web Bonsai Empire:
Pe de alta parte, la nivel de publicitate, este esential ca investitia ta sa fie directionata catre profilul de utilizator indicat, mai ales la nivelul retelelor de socializare. De exemplu, daca folosesti publicitate pe Facebook, este foarte important ca anunturile tale sa fie directionate catre publicul potrivit.
Acest sfat se aplica tuturor tipurilor de afaceri, dar este deosebit de important daca aveti un magazin dropshipping relativ mic si trebuie sa il promovati in mod corespunzator.
3. Folositi videoclipuri
Din punct de vedere vizual, nu exista nimic mai eficient decat un videoclip. De fapt, daca ati observat, multe dintre rezultatele cautarii pe care le obtinem pe Google incep cu videoclipuri in partea de sus.
Videoclipurile sunt un instrument optim atunci cand vine vorba de atragerea clientilor, deoarece nu numai ca raspund la intrebarile pe care utilizatorii le cauta, ci si ofera utilizatorilor posibilitatea de a va cunoaste site-ul si intreaga prezenta online.
Pe langa cele de mai sus, videoclipurile va ajuta sa va consolidati credibilitatea. In exemplul urmator, puteti vedea modul in care designerul Noelia Reginelli apare pe prima pozitie a Google cu un videoclip care raspunde perfect cautarii utilizatorului:
Pe langa faptul ca te ajuta sa te prezinti ca o sursa valida de cunostinte, acest videoclip contine nenumarate link-uri catre retelele tale de socializare si site-ul propriu al designerului, care te ajuta sa-ti promovezi serviciile profesionale:
4. Optimizeaza-ti site-ul web
Daca credeti ca procesul de atragere a clientilor se termina cand oamenii ajung pe site-ul dvs., va inselati. De fapt, nivelul de succes al strategiilor de atragere a clientilor catre afacerea ta depinde de conversiile pe care le genereaza pentru magazinul tau.
Din acest motiv, este esential ca site-ul tau sa fie pregatit sa primeasca acele persoane care au fost convinse sa vina pe site-ul tau. Pentru aceasta, va sfatuim sa tineti cont de urmatoarele aspecte:
- Optimizati gradul de utilizare pe web a paginii dvs.
- Investeste timp in construirea paginilor de destinatie bune.
- Utilizati imagini de inalta calitate si tipuri de fonturi adecvate.
- Asigurati-va ca scrieti descrieri bune ale produselor.
Amintiti-va ca scopul final al strategiilor dvs. de a atrage clienti consta in a putea converti vizitatorii care vin pe site-ul dvs. in potentiali clienti si pentru ca acest lucru sa se intample este esential ca site-ul dvs. sa fie optimizat si sa ofere o experienta buna pentru utilizator.
5. Optimizati-va strategiile de vanzari
Atragerea clientilor este ceva care este strans legat de strategiile de vanzare pe care o afacere le foloseste pentru a-si vinde produsele si/sau serviciile. Din acest motiv, va sfatuim sa implementati si sa optimizati urmatoarele strategii:
Ofera ceva gratuit sau cu reducere pentru noii tai clienti
Una dintre cele mai bune strategii de a atrage clienti in afacerea ta este sa oferi ceva gratuit sau cu reducere. Pentru a face acest lucru, va sfatuim sa implementati o oferta introductiva pentru clientii noi. Iata cateva idei:
- Ofera o reducere speciala pentru prima achizitie facuta in magazinul tau.
- Ofera o carte electronica gratuita pentru abonarea la newsletter-ul tau.
- Ofera o reducere speciala pentru primul serviciu achizitionat de un utilizator nou.
- Ofera o perioada de proba de o luna.
- Oferiti o versiune gratuita a produsului dvs. cu functii limitate.
In imaginea urmatoare, putem vedea cum CorelDraw, unul dintre cele mai bune programe de design grafic de pe piata, ofera noilor sai vizitatori posibilitatea de a folosi acest program gratuit timp de o luna:
Implementeaza programe de recomandare
Clientii care sunt multumiti de produsele si/sau serviciile dvs. sunt cei care vorbesc cel mai bine despre afacerea dvs. De ce sa nu profitati de ele pentru a atrage noi clienti in magazinul dvs. online?
Aceasta strategie profita de faptul ca oamenii au incredere in ceea ce le spun prietenii sau cei dragi mult mai mult decat ceea ce le spune un anumit tip de publicitate.
Cele mai bune programe de recomandare sunt cele care ofera o recompensa dubla. Clientii dvs. existenti vor primi o recompensa pentru a aduce noi utilizatori pe site-ul dvs., iar noii vizitatori vor primi o reducere care ii incurajeaza sa faca prima lor achizitie.
Este o strategie care ofera profituri pe bacsis si bacsis care, de asemenea, va permite sa consolidati relatiile cu clientii si strategia de brand. In imaginea urmatoare, putem vedea cum American Express utilizeaza aceasta strategie:
Contactati-va clientii anteriori
De multe ori este mai usor sa convingi un client care a cumparat deja din magazinul tau decat unul care nu a cumparat niciodata nimic. Desi strategiile de atragere a clientilor sunt directionate catre clienti noi, recuperarea unui client inactiv este si ea parte a strategiei.
Din acest motiv, va sfatuim sa contactati acei clienti din trecut care nu au mai cumparat nimic din magazinul dvs. De exemplu, puteti derula o campanie trimestriala care vizeaza clientii pe care nu i-ati vazut in ultimele sase luni.
Pentru a implementa aceasta strategie, trebuie doar sa le trimiteti un mesaj sau un newsletter prin care sa le spuneti ca va este dor de ei, oferindu-le o reducere sau un tip special de promotie daca indraznesc sa cumpere mai multe articole din magazinul dvs. Daca nu ai de-a face cu clienti nemultumiti, sansele de a-i seduce sunt destul de mari.
6. Creati aliante strategice
Construirea de aliante cu companii care au o baza comuna de clienti cu a ta, dar care nu sunt concurenti directi, este una dintre cele mai bune modalitati de a castiga si a atrage clienti in afacerea ta.
De exemplu, daca aveti un magazin care vinde produse pentru bebelusi, puteti construi un parteneriat cu o afacere care vinde imbracaminte de maternitate. La sfarsitul zilei, baza de clienti este aceeasi, dar nu exista concurenta directa intre cele doua magazine.
Acest tip de alianta este ceea ce este cunoscut in lumea marketingului ca co-marketing si reprezinta o alternativa excelenta pentru acele companii care doresc sa-si optimizeze bugetele de marketing la maximum.
7. Optimizati-va prezenta pe retelele sociale
Retelele de socializare au devenit unul dintre cele mai bune canale de atragere a clientilor nu doar datorita expunerii pe care o ofera, ci si datorita rentabilitatii pe care o ofera la nivelul investitiei de marketing.
Din acest motiv, va sfatuim sa va optimizati prezenta pe retelele de socializare deoarece acest lucru va va permite sa va pozitionati brandul in fata unui numar considerabil de oameni intr-un timp foarte scurt.
Pe langa cele de mai sus, daca te concentrezi pe cultivarea unor relatii bune pe retelele de socializare, vei putea sa-ti extinzi strategiile de marketing si sa castigi o baza de clienti fideli in cel mai scurt timp.
Iata cateva sfaturi pentru a sti cum sa atrageti clienti catre o afacere prin intermediul retelelor sociale:
- Identificati ce retele sociale folosesc clientii actuali si potentiali.
- Creati pagini ale afacerii dvs. in fiecare dintre aceste retele.
- Generati continut de calitate legat de afacerea si industria dvs.
- Nu incetati sa va concentrati pe alte subiecte interesante sau trending.
- Optimizati utilizarea cuvintelor cheie si hashtag-urilor Instagram pentru magazinul dvs. online.
- Ascultati si raspundeti la comentariile si intrebarile utilizatorilor.
In imaginea de mai jos, putem vedea cum magazinul mexican de imbracaminte sport Emporio foloseste puterea hashtag-urilor pentru a-si promova fiecare articole prin prezenta sa pe Instagram:
Cu acest ultim exemplu am ajuns la finalul acestui articol. Speram ca toate sfaturile pe care vi le-am impartasit v-au ajutat sa intelegeti cum sa atrageti oameni in afacerea dvs.