Afirmatii zilnice pozitive: exista stiinta in spatele lor?

0
159

Cartile de auto-ajutor promoveaza adesea puterea afirmatiilor pozitive. Tu, eu si aproape toata lumea din secolul XXI ati auzit de ele. Dar daca nu le-ai mai incercat niciodata, ideea poate parea incredibil de incomoda.

A-ti spune cat de minunat esti poate parea bizar, dar daca asta e tot ceea ce faci, probabil ca exista modalitati mai eficiente de a face acest lucru. Si daca esti sceptic, nu strica sa intelegi cum si de ce afirmatiile pozitive au devenit atat de populare.

Si da, exista o teorie autentica si o cantitate echitabila de neurostiinte in spatele acestei practici. Haideti sa aruncam o privire!

Ce sunt afirmatiile pozitive? O definitie

Din fericire, afirmatiile pozitive sunt aproape la fel de usor de definit ca si de practicat. Pur si simplu, acestea sunt fraze sau afirmatii pozitive folosite pentru a contesta gandurile negative sau inutile .

Practicarea afirmatiilor pozitive poate fi extrem de simpla si tot ce trebuie sa faceti este sa alegeti o fraza si sa o repetati singuri.

Puteti alege sa utilizati afirmatii pozitive pentru a va motiva , pentru a incuraja schimbari pozitive in viata dvs. sau pentru a va stimula stima de sine . Daca va aflati frecvent prinzi in vorbirea de sine negativa, afirmatiile pozitive pot fi folosite pentru a combate aceste tipare deseori subconstiente si a le inlocui cu naratiuni mai adaptative.

Exista stiinta in spatele lor?

Stiinta, da. Magie, nu. Afirmatiile pozitive necesita practica regulata daca doriti sa faceti schimbari de durata, pe termen lung, la felul in care ganditi si simtiti. Vestea buna este ca practica si popularitatea afirmatiilor pozitive se bazeaza pe teoria psihologica larg acceptata si bine stabilita.

Identitate de sine si autoafirmare

Teoria autoafirmarii are trei idei cheie care stau la baza acesteia. Merita sa le avem in vedere daca vrem sa intelegem cum functioneaza afirmatiile pozitive conform teoriei.

In primul rand, prin autoafirmare, pastram o naratiune globala despre noi insine. In aceasta naratiune, suntem flexibili, morali si capabili sa ne adaptam la circumstante diferite. Aceasta constituie identitatea noastra de sine.

Identitatea de sine (pe care incercam sa o mentinem, asa cum am mentionat anterior) nu este acelasi lucru cu a avea un concept de sine rigid si strict definit. In loc sa ne vedem intr-un mod „fix”, sa spunem ca „student” sau „fiu”, identitatea noastra de sine poate fi flexibila. Ne putem vedea pe noi insine ca adoptand o serie de identitati si roluri diferite. Aceasta inseamna ca putem defini succesul si in diferite moduri.

De ce este un lucru bun? Pentru ca inseamna ca putem privi diferite aspecte ale noastre ca fiind pozitivi si ca ne putem adapta mult mai bine la diferite situatii.

In al doilea rand, teoria autoafirmarii sustine ca mentinerea identitatii de sine nu inseamna a fi exceptional, perfect sau excelent (Cohen & Sherman, 2014). Mai degraba, trebuie doar sa fim competenti si adecvati in diferite domenii pe care le apreciem personal pentru a fi morali, flexibili si buni (Steele, 1988).

In cele din urma, mentinem integritatea de sine actionand in moduri care merita in mod autentic recunoasterea si lauda. In ceea ce priveste afirmatiile pozitive, nu spunem ceva de genul „Sunt o nasa responsabila”, deoarece vrem sa primim acea lauda. O spunem pentru ca vrem sa meritam acea lauda pentru ca actionam in moduri care sunt in concordanta cu acea valoare personala speciala.

Care sunt beneficiile pentru sanatate?

Asa cum sugereaza studiile de mai sus, afirmatiile pozitive ne pot ajuta sa raspundem intr-un mod mai putin defensiv si rezistent atunci cand ni se prezinta amenintari. Un studiu mentionat mai sus a aratat ca fumatorii au reactionat mai putin dispretuitor la avertismentele grafice ale pachetelor de tigari si au raportat intentia de a-si schimba comportamentul (Harris si colab., 2007).

Dar, mai general, un simt adaptativ si larg al sinelui ne face mai rezistenti la dificultati atunci cand apar. Fie ca sunt presiuni sociale, informatii despre sanatate care ne fac sa ne simtim inconfortabili sau sentimente de excludere, un concept mai larg de sine poate fi un lucru extrem de util.

Ca afirmatii inerent pozitive, afirmatiile sunt concepute pentru a incuraja o mentalitate optimista. Iar optimismul in sine este un lucru puternic. In ceea ce priveste reducerea gandurilor negative, s-a demonstrat ca afirmatiile ajuta la tendinta de a ramane pe experiente negative.

Cand suntem capabili sa facem fata mesajelor negative si sa le inlocuim cu afirmatii pozitive, putem construi naratiuni mai adaptative si mai pline de speranta despre cine suntem si ce putem realiza.