Reclame din perioada interbelica

E vorba despre reclame din presa scrisa, evident, pe care le-am gasit prin diverse publicatii vechi, iar motivul pentru care le pun aici este ca mi se par, cel putin la nivel de texte folosite, mult mai aproapiate de consumator decat multe dintre reclamele de azi.

Pentru inspiratie sau pentru comparatie, iata ce cumparau romanii prin 1930-1936.

Pasta de dinti Chlorodont

Cea mai populara pasta de dinti din Europa la vremea respectiva, era produsa de Leowerke Factories din Dresden, Germania si era promovata in Romania ca fiind produsul numarul 1 pentru igiena orala.

Se punea accent pe frumusete, pe aspectul fizic al copiilor si pe gustul mentolat si placut al pastei de dinti, parintii fiind publicul tinta principal al Chlorodont.

Productia a incetat odata cu reunificarea Germaniei, in 1990, informatii despre acest produs fiind disponibile acum doar in Muzeul Tehnic din Viena, sau in Muzeul Igienei Germane din Dresden.

Parfum A’Suma de la Coty

A’Suma era un parfum frantuzesc, a fost lansat pe piata in 1934 si a fost produs pana in 1957, dar din cate am vazut se mai gaseste si acum pe eBay sau pe diverse alte site-uri de licitatii.

In Romania era prezentat ca „O simfonie a soarelui rasare” si costa 130 de lei. Mai multe informatii gasiti aici.

Magazinele Cehoslovaca

Tot o reclama din 1935, de data asta pentru unul dintre magazinele Cehoslovaca, aparute in Romania ca urmare a parteneriatelor economice dintre Romania si Cehoslovacia.

Mi-a placut multe textul: nodul la batista oricarei doamne elegante sa fie semnul aducerii aminte ca Mantoul si Rochia distinsa pot fi vazute la magazinele Cehoslovaca (str Berzei 100).

Urme ale magazinului de pe strada Berzei sunt vizibile si azi. Mai multe informatii despre subiect gasiti aici.

Apa de colonie Diavolo

Nu am gasit prea multe informatii despre produsul Diavolo D’Argy pe internet (doar aici cateva detalii). Ma intereseaza mai mult textul reclamei:

fiindca toata lumea selecta a recunoscut ca este cel mai desavarsit produs in arta parfumeriei moderne, apa de colonia „Diavolo” invioreaza, improspateaza pielea si-si mentine parfumul tulburator fin si discret vreme indelungata. UN SUCCES UNIC.

Rouge de buze Ritz

Nu am gasit informatii despre Ritz pe internet, dar iata cum suna reclama lor in 1935:

Un simplu gest si Rouge-ul automat Ritz e gata sa redea buzelor Dv. culoarea si freschetea lor naturala. Cu noul Rouge de buze Ritz, buzele Dv raman intotdeauna frumos conturate, de o culoare naturala si permanenta.

Nu provoaca arsuri, intoxicari ca alte produse similare. Ritz e cel mai fin si elegant rouge.

Ceaiul Dr. Ernst Richter

Din cate vad, ceaiurile naturiste Ernst Richter inca se mai comercializeaza. In anii ’30 spuneau cam asa:

O moda rationala combina frumosul cu sanatatea. Grasimea desavantajeaza, imbatraneste si imbolnaveste. Beti ceaiul Dr. Ernst Richter. Compus din 11 plante naturale, nu contine corpuri chimice, saruri sau alte ingrediente vatamatoare organismului, slabeste in mod absolut igienic, influenteaza circulatia sangelui si intinereste.

Adesgo – Lingeria doamnei elegante

Celebrul producator romanesc de ciorapi si lenjerie de dama a aparut pe piata in 1926 si inca mai activeaza sub actionariat strain. In 1935 lansa o noua sectie – Adesgo Milanese – promovata cam asa:

Adesgo lanseaza sectia de LINGERIE MILANESE ORIGINALE care pana acum nu a mai fost in tara si care va constitui senzatia modei actuale. Camasi de noapte, Combinezoane, chiloti, garnituri complete, pijamale.

A