Cand este mai bine sa postezi pe retelele de socializare

Exista un moment de aur pentru postarea pe Facebook si Instagram?

Misteriosii algoritmi de emitere a continutului – marcile ii tortureaza pe nefericitii oameni SMM pe tema „cand este mai bine sa ne postam publicatiile?”.

Pentru a raspunde la aceasta intrebare, Rival IQ, un serviciu american de analiza a activitatii pe retelele de socializare, a studiat aproximativ 1 milion de postari de la peste 2,1 mii de marci pe Instagram si Facebook in 2021 si a analizat indicatorii lor cheie.

Ce a rezultat si exista o ora de aur ideala cand toate postarile oricarei marci „zboara” in partea de sus ?

Top 5 informatii despre continut 2021: tendinte comune Facebook/Instagram

1.Mai putin organic.

Ratele de implicare in scadere de pe Facebook si Instagram demonstreaza ca retelele sociale devin din ce in ce mai mult un spatiu in care poti straluci doar prin publicitate platita. Postarile normale aduc un numar minim de vizualizari, aprecieri si distribuiri.

2.Cresterea frecventei publicatiilor.

Brandurile au inceput sa posteze mai des pentru a creste numarul de atingeri si de implicare.

3.Concursurile si vacantele sunt in topul hashtag-urilor.

In aproape fiecare zona, postarile cu hashtag-uri specifice de vacanta/concurenta au primit mai multa acoperire.

4. Caruselurile Instagram ajuta la implicarea oamenilor.

S-a dovedit ca reteaua de socializare are mai multe sanse sa arate postari de acest tip utilizatorilor care nu au interactionat cu pagina ta inainte sau recent.

4.Continut video.

In incercarea de a ajunge din urma cu popularitatea TikTok, marcile au inceput sa foloseasca mai multe videoclipuri in publicatiile lor – iar retelele de socializare le clasifica mai bine, lansand chiar si sub-platforme specifice pentru acest lucru, precum Reels pe Instagram si Watch pe Facebook.

Cand este cel mai bun moment pentru a posta pe Instagram?

In 2022, rata de implicare pe Instagram este de 10 ori mai mare decat Facebook si de aproximativ 20 de ori mai mare decat Twitter, potrivit unui raport de comparatie a retelelor sociale. In 2021, cifrele Instagram au scazut cu aproximativ o treime, dar sunt inca cu mult inaintea Facebook sau Twitter.

Procentul de implicare variaza dramatic in functie de industrie. Media generala a evaluarii de implicare a Instagram este de 0,67%, dar asta nu inseamna ca va fi exact aceeasi pentru toate sferele si paginile. Unele industrii, cum ar fi invatamantul superior la 2,99% sau comertul cu amanuntul la 0,33%, pot fi peste sau sub mediana.

Acelasi lucru este valabil si pentru activitatea marcilor din aceasta retea de socializare. In medie, companiile publica 4,5 postari pe saptamana, dar anumite nise – cum ar fi articolele sportive (13,6 postari) sau companiile de tehnologie (2,4) – pot iesi in evidenta semnificativ. Este de remarcat faptul ca, in 2021, frecventa medie a postarilor in toate industriile a crescut cu aproximativ 25%

Interesant, in functie de industrie, cel mai bun moment pentru a posta poate varia:

Pentru industria alcoolului, implicarea atinge varfurile in jurul valorii de miercuri dimineata si seara (19:00-22:00) in fiecare zi. Cel mai prost timp pentru postare a fost slotul de la 16:00 la 19:00 de joi pana sambata si vineri orele de pranz.

Pentru directia „Moda”, postarile functioneaza cel mai bine in weekend si seara in zilele lucratoare.

Tematica alimentara colecteaza cifre maxime in zilele de luni de la 10:00 la 19:00 si toata saptamana – seara dupa ora 19:00.

In nisa sanatate si frumusete, este mai bine sa prindeti adepti in weekenduri, cand au timp sa cumpere si sa testeze produse noi. .

Tema decorului casei este grozava dimineata devreme, in orice zi sau weekend.

Hotelurile si casele de vacanta pot obtine cea mai mare acoperire in dimineata de luni si marti. In plus, postarile aproape in orice moment in weekend functioneaza mai bine decat in zilele lucratoare.

Pentru mass-media, cea mai proasta ora de postare este de la 13:00 la 16:00, iar cele mai multe vizualizari si reactii sunt castigate de postarile facute seara si noaptea (de la 19:00 la 7:00), precum si pe weekenduri.Este mai usor pentru retaileri sa isi sporeasca implicarea si sa sparga zgomotul informational al concurentilor prin difuzarea in orice zi dupa ora 19:00.

Cand este cel mai bun moment pentru a posta pe Facebook?

In ciuda faptului ca Instagram a avansat semnificativ in ceea ce priveste activitatea, Facebook nu poate fi exclus complet. Rata medie de implicare aici este de 10 ori mai mica – 0,064% fata de 0,67% Instagram. Cifrele specifice industriei difera, de asemenea, cu un maxim de 0,27% pentru articolele sportive si un minim de 0,02% pentru paginile legate de sanatate si software.

Cum difera implicarea in functie de nisa:

Alcool: La mijlocul saptamanii, postarile pot obtine o acoperire buna, indiferent de ora. Cu toate acestea, publicatiile de la 19:00 la 22:00 vor castiga cel mai mult angajament.

Brandurile de moda ar trebui sa-si prinda urmaritorii in weekend: postarile de vineri pana luni au rezultate mult mai bune decat actualizarile de la jumatatea saptamanii. Postarile de la 22:00 la 07:00 arata rate bune de implicare.

Tema de mancare si bautura este populara oricand de la 7:00 la 19:00 duminica, precum si in dimineata de luni si vineri.

Nisa de sanatate si frumusete castiga cel mai bine angajament in dimineata de sambata si duminica, precum si luni dupa-amiaza, de la 13:00 pana la 16:00.

Pentru decorarea casei, orele de maxima audienta sunt duminica.

Mass-media colecteaza cea mai buna acoperire de la 7:00 la 13:00 zilnic si pe tot parcursul zilei de duminica.Prime time pentru retail este marti si sambata.