Ai o clinica stomatologica sau esti pe cale sa deschizi una? Vrei sa atragi rapid clienti in cautarea unei guri sanatoase? Daca da, sunteti interesat sa intrati in lumea marketingului stomatologic. Cititi mai departe pentru a afla despre potentialul sau si ce puteti face pentru a imbunatati zambetul mai multor oameni!
Ce este marketingul stomatologic?
Marketingul stomatologic este ansamblul activitatilor comerciale care vizeaza atingerea unei serii de obiective stabilite intr-o afacere apartinand sectorului stomatologiei.
Mentinerea unei guri sanatoase in Spania este adanc inradacinata in constiinta populatiei, totusi sistemul public de sanatate nu se ocupa de un numar bun de tratamente stomatologice in tara noastra. Aceasta situatie ne poate conduce la ideea gresita ca clientii vor veni automat la clinica noastra fara a fi nevoie sa actionam pentru a-i atrage. Pe de alta parte, marketingul in stomatologie joaca un rol fundamental datorita nivelului ridicat de concurenta din sector si a clientilor din ce in ce mai pretentiosi. Ca si in cazul marketingului farmaceutic, trebuie sa fim deosebit de atenti cu reclamele, marcile si promotiile: sectorul sanatatii este deosebit de sensibil, iar Google il priveste indeaproape.
Top sfaturi de marketing pentru stomatologi
Marketingul in sectorul stomatologic face deja parte din viata de zi cu zi a multor clinici. Ce sa faci pentru a o pune in practica? Luati nota de sfaturile pe care vi le prezentam si iesiti in evidenta fata de concurenta!
- Fa un plan. Planul de marketing este o piesa fundamentala pentru cresterea veniturilor in orice afacere si, de asemenea, in sectorul stomatologic. Apoi, este esential sa va faceti timp pentru a proiecta un plan de marketing care sa vizeze atingerea obiectivelor pe care doriti sa le atingeti in clinica dumneavoastra.
- Viseaza mare. Crezi ca exista obiective pe care doar cele mai importante clinici le pot stabili? Nu-ti fie frica sa mergi dupa ceea ce iti doresti cu adevarat! Este adevarat ca obiectivele tale trebuie sa fie realiste, dar sub aceasta premisa poti tinti cat de sus vrei, chiar daca esti stomatolog care tocmai a inceput afacerea pe cont propriu.
- Alaturati-va noilor tehnologii. Marketingul pentru stomatologi nu poate ignora mediul digital . In prezent, internetul este de obicei principala poarta de acces pentru pacienti catre clinica noastra. Asadar, prezenta ta pe web este vitala pentru afacerea ta: atragerea clientilor prin Internet ar trebui sa fie una dintre prioritatile tale.
4 strategii de marketing pentru o clinica dentara
Planul de marketing al unei clinici dentare trebuie sa includa strategii bune de atragere si pastrare a clientilor. Iata cateva exemple dintre cele care functioneaza cel mai bine:
Specializare in ingrijirea dentara a copiilor
Specializarea este una dintre cele mai bune modalitati de a atrage clientela intr-o clinica dentara. Inainte de a alege o nisa de piata, este indicat sa facem o analiza a populatiei care ne inconjoara, a serviciilor pe care concurenta le ofera deja si, de asemenea, a modelelor de consum ale posibilului nostru public tinta. Cu toate acestea, o specializare care are de obicei rezultate bune in clinicile dentare este cea a sanatatii bucale a copiilor. Parintii cauta ce e mai bun pentru copiii lor, asa ca o clinica stomatologica specializata in urmasii lor este de obicei foarte atractiva.
Un clasic de marketing in sectorul stomatologic: prima vizita gratuita
Este o strategie clasica, dar functioneaza intotdeauna daca oferim un tratament excelent, facilitati bune si servicii de calitate. Cand suntem capabili sa oferim aceste trei elemente, este doar o chestiune ca clientii sa vina si sa vada valoarea pe care clinica noastra le poate oferi. Astfel, cu o prima vizita gratuita, in primul rand vor veni pentru oferta si, de acolo, continuarea cu tratamentul de care au nevoie este o sarcina simpla.
Card de fidelitate, o alta propunere de marketing in stomatologie
Marketingul direct intr-o clinica dentara este una dintre cele mai bune strategii de a pastra clientii. Si, modalitatea ideala de a o pune in practica este prin intermediul unui card de fidelitate virtual care ne permite sa lansam oferte personalizate pentru clientii nostri. Acest card va servi pentru a alimenta baza noastra de date cu informatii cheie despre clientii nostri. De exemplu, daca avem data ultimului tratament pe care l-a avut un client, ii putem aminti printr-un email la fiecare 6 luni sau un an ca este timpul sa ne intoarcem la clinica pentru o noua revizuire.
O scurta si placuta asteptare: cel mai bun marketing direct intr-o clinica dentara
Asteptarea este una dintre cele mai obositoare experiente pentru clientii dintr-o clinica dentara. Cum va putem imbunatati trecerea prin a noastra?
- Controlul vizitelor trebuie sa fie cat mai exhaustiv. Pentru a face acest lucru, trebuie sa lasam timpul cu adevarat necesar intre programari, precum si sa insistam clientilor nostri asupra importantei punctualitatii.
- O sala de asteptare confortabila si atractiva este un alt punct cheie pentru imbunatatirea experientei pacientilor nostri in clinica. Putem crea mediul dorit cu scaune confortabile, temperatura ideala, Wi-Fi gratuit, muzica de fundal relaxanta si o aroma buna, adaugand un decor care inspira seninatate si curatenie.
Ce strategii de marketing pentru o clinica dentara sunt cele mai de succes? Fa-ti un plan, alege-le pe cele mai bune pentru afacerea ta si pregateste-te sa-ti cresti veniturile!